Makrillfiske

Nästan i alla fall... Fisken har nog emigrerat till Rwanda eller nåt för det va helt öde på fiskfronten ute på vettne
(stavning ev inte helt 100) Det roliga är att det är samma ställe vi fiskat på sen jag var ostadig på fötterna, värre än nu vill säga och knappt var torr bakom halva ena örat.

Men då, för 17 år sen eller nåt (fan va gammal man börjar bli, panik) kändes det som att vi åkte båt i en EVIGHET innan vi kom fram och när jag körde hem ikväll gick det på två röda, perspektiv förändras ju äldre man blir, tydligt det!! =)

Som sagt, "Fisken i sjön söver nog nu, den e nog trött eller vad tror du???? Men det ska va gött å leva annars kan det kvitta" så att bara sitta i kvällssolen o fika kaffe och ballerina kex me pappa va mysigt ändå.. En fisk blev det, den nallade på mitt agn men fastnade hos pappa, tusan oxå... men men...

Nåt kul ska han väl ha ändå... ler...

Nu sitter jag i köket och lukten av stekt makrill sprider sej, mums... Lite kvällsnax, nice!!

Ps, Efter regn KOM det solsken!!

//Antz



Kommentarer
Postat av: emelie

Haha, makrillfiske är kul vare sig man får något eller inte. klart att det blir en smula mer intressant om det faktiskt nappar, men bara att komma ut på sjön är ju guld! puss min pärla

2009-08-07 @ 22:55:01
URL: http://huldaemelie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0