Uppdatering

Jag kanske har förvirrat er stackars läsare ett tag nu...

"Glad lucia" och sen tog det stopp! Nej det gjorde det verkligen inte.. Det blev två julfirande (ett i Swakopmund o ett i Windhoek) Båda va riktigt nice, den ena julen gav snö, dans runt granen o isbad och den andra brunchpicnic, "lussekatt" o bollkastning!

När vi var vid kusten åt vi fisk på restaurang såklart och maten var grym! Bästa fiskrätt jag ätit ute nånsin tror ja förutom nån grymt bra fisksoppa på västkusten givetvis! =)

Andra julmiddagen åt vi på Joe´s beerhouse i Windhoek. En restaurang några locals hade tipsat om och vi fattade snabbt varför! Köttet var sjukt välgjort, hur gott och mört som helst! Jag åt zebra och Viktor åt en mixtallrik med struts, springbock o nåt mer... (?)

Det är helt sjukt, inte nog med att maten är asgod och portionerna enorma, det är ju så billigt att man typ garvar när notan kommer! Man kan lätt få fördrink, förätt, varmrätt, öl till maten, dessert, kaffe och avec för under 200 kr!! Det är ju fan typ en varmrätt i Sverige! =)

Inte konstigt man blev lite bitter när man fick pröjsa 278 kr för tre shotar igår på konserven!!!

Vi prövade nåt mindre nice en kväll, vi hade skämtat om KFC kedjan rätt mkt o bestämde att eftersom ingen av oss hade käkat där innan skulle vi prova innan vi drog hem. Så en kväll gick vi dit o åt middag. Sjukt överskattat o inte prisvärt. Friterad kyckling som knappt e smaksatt o pommes som smakar som pommes gör mest för alldeles på tok för mkt pengar!

Shit, vi fattade verkligen inte varför folk köar för den skitmaten! Visst, äckligt va det inte men hey ja skulle aldrig gå dit frivilligt om det fanns fler alt!

Men det va ju kul att prova!! =)

Sista dagarna blev det lite julshopping o poolhäng vid hostelet.

Måndag den 21 var det dags att flyga från Windhoek till JO-burg (världens kanske mest sjuka stad)
Aldrig nånsin blivit varnad HELA tiden där så fort man rör sej eller släpper väskan m blicken mer än 3 s. Mentaliteten är galen,,,, lider me de som bor där, vilket liv, eller vilket "inte-liv" kanske man ska säga för det är ju så det är. Vi har pratat me de som bor där, de går till jobbet o hem på kvällen. Ser på TV för ut kan man ju inte gå om man inte vill bli mördad eller liknande... Kul jul..

Vi hade 26 h att spendera på JO-burgs flygplats innan vår flight till Istanbul skulle gå kl 20.00 den 22e.

Kvällen vi kom gick lätt att fördriva o natten spenderades på rätt ok bänkar uppe vid view deck. Somnade ett par h men vaknade och upptäckte att vi blitt rånade! yes...

klarat oss i 6 v o sista dagen, BAM!
Som tur va sov vi på våra väskar m pass mm så de fick bara med sej prylar som vi klarade oss utan + Viktors nya skor. Fortfarande otrevligt och inge kul men det vore jävligt om de tagit pass o allt sista dagen!

Vi visste att vi skulle behöva 100 rand till att plasta in vårt bagage, (för att inte bli av med alla grejer)
så frukosten blev "gammalt bröd" för 3 rand o två kaffe att doppa det i... inte asgott men ja gick hellre hungrig en dag än kom hem utan packningen!! ler..

Ni som känner mej vet ju... Ja så Jag var ju rastlös när kl var 10.... Ringde pappa o sa "en kväll ikväll en kväll i morgon kväll sedan e det julekväll"

Askul tradition som ja brukar vinna över honom o så även denna gång!!

Lurade honom att vi skulle till cape town o fira jul... hehe...

Tillslut var det dags att boarda o ett byte o x antal timmar senare landade ja i Götet 2 h försenad där en lite orolig storebror väntade! Han visste ju inte ens vartfrån ja skulle flyga så han visste inte att vi var sena eller vart jag var någonstans! Stackarn...

Men tillslut löste sej allt o vi åkte till en snörikt uddevalla, i bara shorts va ja tvungen att handla lite på Åhlens o gissa om folk glodde!?

haha

Mamma blev överaskad. Vi gömde bilen, sprang i djup snö genom skogen (kallt i shorts) o in i huset o överaskade henne! Den blicken! shit.. ja skulle kunna pröjsa för att se den igen! haha..

Jul har varit mysig men min kropp trivs inte helt i detta land, har haft krampliknade smärta i magen till o från sen julafton... I Afrika mår man bra o sen kommer man till hyperrena Sverige o hela systemet slås ut!

jaja, resan har varit nice, hemkomsten likaså...

Utgången igår var asbra!!!
Träffade Emelie o flera andra kuliga men emelie var höjdpunkten igår!!
vi var på iskall promenad på dagen o långfikade på Nautic..
släktmiddag i std, mysigt!!

Sedan blev det galen fest på konserven... ASKUL

Middag hos mormor o morfar idag, ska nog köra 4hjuling till pannberget nu innan... mysigt!

Men det ska bli skönt att komma hem till min lilla lya imorrn!!

JAAAAAA

Tack alla som läst!!
Gillar er som FAN

=)

Puss o gott slut, ännu bättre NYTT