Laser is NOT the shit!!

Jag borde egentligen skriva om det här ikvällnär jag har mer tid och allt sånt men jag kan bara inte vänta..

Vart jag än går eller gör, sover, tränar osv har jag musik på som de flesta andra, imorse var inget undantag.

Allt är frid och fröjd tills jag hör ett reklamklipp som gör mej irriterad...

"Vill du bli av med dubbelhakan, celluliter, gäddhäng eller kulan på magen?" prova den nya lasermetoden, snyggare, billigare och effektivare sätt än fettsugning. Ingen sjukhusvistelse, du kommer bli som ny osv.

Fy Fan säger jag bara... Jag fattar inte att det är lagligt överhuvudtaget.. eller jo visst i vissa fall där det handlar om hälsa eller rör sej om ett handikapp. Vissa lider ju på riktigt av sitt problem men det är inte till dom personerna som den här reklmen riktar sej mot. Utan alla dessa underbara vackra männisor som av en eller flera orsaker lider av dålig självkänsla och tror att det handlar om nåt ytligt hos dom, om man fixade till just den lilla detaljen skulle allt bli bra!

Självförtroendet på topp, lyckan tillfredställd! Det är helt sanslöst att människor vill gå igenom dessa prövningar och betala dessa pengar för att ta bort något av sig själva i tron o hopp om att livet ska vändas som en pannkaka o balen på slottet ligger inom den närmsta framtiden...

Men okej, handen på hjärtat... Om jag hade haft pengarna att göra ett ingrepp vilket jag ville, pengar jag inte skulle sakna och plötsligt fick chansen serverad på ett silverfat, skulle jag då ta den? För visst, jag har mina up and downs, OFTA, och visst vore alla korten mkt snyggare utan den där dubbelhakan osv men ok men sen då? Jättekul att kolla på snyggare kort av mej själv, verkligen...

Men vänta lite nu... Tjejen på kortet. Det är ju inte jag, hon ör sej som jag hon pratar som jag och visst tusan heter vi samma sak.. Men det är inte jag, dom har tagit en del av mej, det som en gång gjorde mej till den jag var och det tänker jag inte ändra på eller låta någon ta. Vill du forma om din kropp finns det gym mm. Naturliga vägar är alltid de bästa och då har du kvar dej själv genom hela processen.

Tror folk verkligen på allvar att man efter en operation enbart i skönhetssyfte gör oss lyckligare?
-Hejsan! ja du ska bet för att vi tagit bort delar av dej, betala för ett lyckligare o rikare liv? Det går bra att dra kortet nu.. -jaha du har svart amex, jag förstår. Det får du dra i guldmaskinen därborta, där bet du för lite extra självkänsla o högre värde.. 

Alla vet ju att ju mer pengar man har desto mer värd och öyckligare är man.... 

NOT!!!

Nej jag vet inte, jag är kanske helt ute och cyklar men jag har mina skavanker och lever med dom, istälet för att läsa om fettsugning mm när ja har en dålig dag går ja till gymmet eller simhallen för där ser man att vi alla har våra brister och skavanker men på något sätt är det skit samma, vi är ju viktiga ch fantastiska människor ändå! Och det där som du mår dåligt över kanske ingen annan faktiskt ser... När det väl kommer till kritan uppriktas 90% av din uppmärksamhet trots allt åt dej själv och din egen kropp så vänd procenten till nåt bra istället!

Trevlig tors alla underbara naturliga människor där ute!!
Kramar

 



Kommentarer
Postat av: Hanna

word!

2009-01-15 @ 18:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0