Det Afrika jag alskar

Inte for att ja ogillat varken Capetown eller Springbok, absolut inte, jattefina stader och mysiga platser vara Afrika) eller i alla fall min syn pa Afrika.

Jag kan val inte uttala mej sa mkt egentligen, jag har ju trots allt bara varit i Ghana tidigare men den bilden har satt sej ganska starkt i det ar den bilden jag gillar och vill ha av Afrika.

Sen ar det jattekul att de har fina bilar, bra matbutiker mm men det kanns inte helt ratt...

Men nar vi kom till "Quivertree forest" blev jag nojd.
Det ligger lite mer an 1 mil utanfor K-shoop, ute pa savannen/oknen. Dammiga vagar, hell yeah!!

Inga hus alls, Vi blev avslappta vid forsta tecknet pa liv. En gard dar de har bungalow liknade hus om man inte ska campa. De hade aven en pool. Nice.. Ett maste kanns det som, nej inget maste men  det ar ett stort + i den har varmen!! =)

Enda o storsta delen pa -sidan har var personalen!! Sjukt ohjalpsam dotter i familjen, don't like...
Det ar val sa det blir nar man vaxt upp med Geparder istallet for folkvett!!
Jovisst, de har 2 sota geparder, vildsvin, lemurer, katter,lamm, hundar o hastar, alla utom hastarna o geparderna gick fritt!

Vildsvinet gilla ja skarpt!! =) Sen blev ja lite kar i en av hastarna, sjukt vacker o sa kelfull!!

Vi campade pa deras naturreservat 10 min fran garden. Lagsasong o helt ode. Torrt, lite trad, sand... ja Afrika!! =)
Men detta gillade ja ordentligt, solnedgangen har missade ja forsta natten nar jag duschade. Det fanns toa o duschar en bit fran taltet, jattefina!  Nar ja var klar hade solen gatt ner men himlen var fortfarande rosa o det var sa sjukt fint!! Det blaste pyttelite, knappt sa det kandes men anda sa man kande att landet lever. 

Jag gick runt en stund o bara tittade o njot.. Kande hur jag log for mej sjalv... Mitt i detta underbara Afrika, precis som ja alskar det som mest.. Det gar inte forklara med ord egentligen, man maste uppleva det.. 
galet nice..

Vi stannade 2 natter, kom en safarigrupp o ett par med bil som de hade talt ovanpa nar de sov. Grymt..

Vi chillade vid poolen, gick 5 km till "giants playground", stenreservat eller nat.. Massa stora stenhogar man gick runt o tittade pa.. oxa lite ballt,,, skyndade oss hem for att hinna vara med under gepardmatningen. Vi fick vara med inne i hagen o fick bra bilder!

Vi hade bestamt med var taxigubbe att han skulle hamta oss kl 16.00 pa sondagen men den "underbara" dottern  kom o gnallde att man maste checka ut kl 10.00. Spela roll om vi hanger vid poolen nagra h!!!

Ja tydligen, taskig barndom... sa vi ringde efter taxin o han skulle komma "sa snart som mojligt", 12.00
strax fore 13.00 ringer viktor igen. "sa du inte kl 16.00?"

Vada missforsta! 12.00 o 16.00 later ju inte ens lika pa engelska!!
okej han skulle tanka o komma om 20 min. Det drojde typ en h till... Taxichaffisarna dricker tydligen en del pa lordagskvallarna o e inte jattepigga pa att kora for tidigt dagen efter.. 

Va nog darfor han tog med sin familj o lat frugan kora vagen till garden... haha..

Inte for att det gjorde oss nat egentligen... vi skulle handla mat i stan o sedan ta oss tillbaka till macken vi "spenderade natten pa" for att 01.30 ta intercape till Windhoek. Svettiga som as kom vi dit efter vi fikat pa enda oppna stallet i stan pa en sondag ;)

Vi la oss pa graset i skuggan o at glass nar vi kom fram.. Hittade en annan camping bakom macken dar vi at middag o sedan spenderade vi nagra h med att spela kort inne pa macken...

ja svar att de kande igen oss!! haha..

Gick ut o satte oss efter 00.00 om bussen skulle vara tidig.. Hmm.. ingen risk... den var sen...

Den kom 05.00!!!! Helvete va sen! =) Strosade runt pa parkeringen, laste lite, la lite passians.. 

Men den som vantar pa nat gott.....

//Antz 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0