365 dagar senare

För exakt ett år sedan satt jag på precis samma plats som nu! Eller jag låg kanske 60 cm från den plats min rumpa nu okkuperat! :)

Tragiskt? Nej inte alls, tvärtom! Kan inte tänka mig ett bättre sätt att invänta min födelsedag. Med Puff vid min sida, eller just nu duschar hon men nåde henne om hon inte är tillbaks innan kl slår 00.00!

Ifjol gjorde jag glass som vi skulle ha när mina vänner kom på födelsedagsfika dagen därpå (ja på min födelsedag)
Vi skulle bara smaka lite, kolla att konsistensen tog sig... men...
OKEJ ja erkänner, vi åt upp en hel form! haha.. fan va gott det va!

Sedan låg vi mätta och ja, mätta på golvet här och inväntade min födelsedag på order från Puff. Vi fick absolut inte gå och lägga oss innan jag fyllde 23. Nu ska jag snart fylla 24 och vad har jag lärt mig under året..

Puff bad mig nämna 5 saker. 

1. Man kan träffa sin själsfrände och bästa vän fast man passerat 20!
2. Kryssning ÄR jättekul och inte bara en galen köttmarknad!
3. Frankrike har lärt mig plocka vindruvor och bo på gatorna i Paris..
4. Ibland är den man behöver inte den man alltid letar efter..
5. DET GÖR SÅ FÖRBANNAT ONT ATT BRYTA ARMEN/AXELN!!!!

Bäst i år..
"-FRANKRIKE"
svarade jag tveklöst
hade hon frågat mej när vi var där hade jag inte trott det men på flygplatsen innan vi åkte hem slog det mig hur jäkla kul vi haft och nu när jag ser hela året framför mej så är Frankrike det bästa, det bästa av allt!

Värst i år..
Det som inte får hända hände,
Fredrik "flinta" "junior" Johansson lämnade oss med stor saknad och alla med sina minnen av honom. Det kommer aldrig riktigt att "gå in" att han är borta och jag vet inte om jag vill förstå heller, så länge man inte fattar behöver man inte handskas med det eller hur?

Efter en sån händelse känns detta förjävligt och fjuttigt att ens nämna men det måste ändå sägas.
Att bryta axeln/armen!! Ja ni har väl inte kunnat undgå mitt gnäll va? Men det har varit mitt helvete. Det är nåt jag inte kunnat koppla bort eller glömma för har jag inte tänkt på det och tänkt på vad som ska hända i framtiden. Vad kommer jag kunna göra och vad kommer jag inte kunna.. Ja, har jag inte tänkt på det har jag kännt det. Armen har jag kännt i vartenda eviga ögonblick, innan jag somnar, när jag vaknar och sedan varje vaken sekund och jag vet inte hur många mornar jag vaknar och bara kännt den stela axeln och bara blundat, önskat att få somna om och att allt varit en dröm. Att min arm är hel och att detta bara är en hemskt dålig saga..

Men sagan är sann och nu har jag lämnat min största bitterhetstid tror jag, det känns så. Armen är gladare och jag är gladare. Jag är envis och jag ska få tillbaka ALLT den där isfläcken tog ifrån mig den där jädra 18:e mars 2010!  :)

Men nu är det bara 15 min till jag fyller 24 och då kan ja ju inte sitta här!!
Eller?? :)

Iår äter vi kakor istället för glass föresten, nybakta kolasnittar och jordgubbsgrottor! (hallonsylten är SÅ 2009)


Ja mina vänner, vi får se vad jag lär mej som galen 24 åring! ;)

Puss puss

//Antz



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0