SÅ bra det är klart det var vi

Perfekt

Ja något annat ord för att beskriva vårt midsommarfirande behövs inte.

Började dagen hos min favoritkille. Jobbade med Jessie och när favoriten var nyklippt gick vi en mysig promenad och plockade en midsommarbukett.

När jag slutat åkte jag till Rotebro och blev hämtad av min dunderbara.. <3

En traditionell midsommar var vad vi sa, önskade och fick.
 Tillsammans, Hedda, Ello, Hanna och den där dunderbara
 begav vi oss efter en cider till sjön där vi badade!

Vi delade tre cyklar på fem.

Gick strålande!

När vi motvilligt lämnade vattnet, leken fick ge med sig för hungern och vi hade ju ett uppdrag att slutföra.

Blommorna skulle plockas och Midsommarstången kläs!

 

Vi cyklade i det natursköna landskapet vi lever i men sällan ser. Vi passade på att titta lite extra, andas in dofterna vi längtar efter större delen av året men bara tar för givet när den når oss.  

Myggbetten är aldrig välkomna men en del av känslan, take it or leave it.. :)
Fast tänk om de kunde dunsta! Vem skulle sakna dom? Fåglarna kanske men jag kan ta på mig att mata dom om det ska vara på det viset..

Medans kolen blev grillklar, salladen skars och tillbehören fixades och midsommarstången pyntades var det skratt och musiken som fick ljuda högst.

Låter det underbart?
Det var det!!
Och det bästa är att det var inte slut där, inte på långa vägar..


Vi åt och drack, drack och åt. 
Snapsvisor sög vi på men vi gjorde vårt bästa och mer kan man inte begära av en mansdrake, sextant, sjölejon eller tre sköten.. ;)

Vi spelade "med andra ord" och det ledde till många skratt och ännu fler roliga missförstånd! 

Timmarna gick men tiden stod stilla.
Vi fick tillökning i form av en Niklas och en Robert.

Vid fyra var vi ett gäng glada men utslagna (lite kalla) hjältar.

Efter några timmars sömn åt vi mysig frukost. Det regnade lite så vi kollade på top model efter maten och mådde lite illa av det. Ingen baksmälla men dåliga program kan ha samma effekt tydligen! 

Solen kom åter och sedan dess har vi inte rört oss från gräsmattan. Flyttat runt, busat, solat, vilat och spått varann men inte lämnat gräset.

En underbar midsommar och vi är kvar hos Hedda. Simpson lockade de andra lite men jag har aldrig fattat grejen. ;) 
Däremot gillar jag att sitta i lugn och ro såhär och skriva.

Alla är nöjda och glada men snart ska kaffet bryggas och resterna av tårtan ätas!

Ni kan omöjligt haft en lika bra midsommar som oss, tyvärr men jag hoppas ändå ni haft det bra kära läsare!

Njut, livet går inte i repris och om det gör det vill vi ju ha en fantastisk säsong att se fram emot,
visst?
KÄRLEK

//Antz


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0