Du får inte...

Köer är fantastiskt..
Eller?
Jo men visst är det tröttsamt att sitta på Apoteket med nummer 187 och 177 får hjälp och de avhandlar ca 1 nummer i timmen, ok DÄR överdrev jag lite men ni fattar vart jag vill komma?

Nästa gång, sjukgymnastiken och jag är lite tidig. (ja du läste rätt, JAG tidig)
haha.. ialla fall så är det inte så dumt att sitta och läsa en tidning medans man väntar.
Vi klarar av köer och väntan olika bra beroende på omständigheterna som råder.

Idag satt jag och väntade på min tur. Lite småtrist men jag hittade en bok,
"Backpacker tips" PERFEKT att slötitta i.
Jag fastnade för ett kul kapitel, lysande helt enkelt och jag har ju minne som en guldfisk så jag ska dela med mej av lite som jag la på minnet.

Detta får du INTE göra i dessa länder:

Israel: Man får inte klippa naglarna under sabbaten.

Man får inte ta med sej björnar till stranden.

Inte heller cykla utan personligt tillstånd.

Saudi Arabien: Kvinnor får inte bli våldtagna, då riskerar de spöstraff.


Singapore: Sälja tuggummi.

Utöva oralsex om det inte råkar inträffa under förspelet.

Du får inte misslyckas att spola på toaletten på offentlig plats.

 

Storbrittanien: Inte dö i en parlamentsbyggnad.

Du får inte sätta ett frimärke av drottningen upp och ner, det är landsförräderi

Inte vara barbröstad i Liverpool om man inte säljer tropiska fiskar.

 

 Thailand: På måndagar får du inte köra bilar vars reg nr slutar på 1 eller 2, tisdag är det 3 eller 4. 5 eller 6 på onsdagar, 7 eller 8 på torsdagar och 9 eller 0 på fredagar.

 

USA: Får inte ta med ett lejon på bio i Baltimore.

Inte knuffa en älg ur ett flygplan i Alaska.

I Kalifonien får man ej cykla i poolerna och i Pittsburgh får man absolut inte sova på ett klyskåp!

 

Kina: Plugga på universitetet om du inte är intelligent.

Man får inte heller som bilist stoppa för fotgängare på övergångställen.

Max Ett barn i varje familj.

 

Detta var några av världens alla VIKTIGA regler.

Lägg de på minnet!

Eller i barnasinnet kanske....:)

 

//Antz  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0