Ett sms

Igår var jag i Kista för att ha ett Hälsosamtal med en av de anställda på mitt jobb.
Jag var tidig för ovanlighetens skull och hade inte fått i mig någon kaffe alls under morgonen så jag slängde iväg ett sms där jag skrev att jag satt på "Coffehouse by George" och att vi kunde ha samtalet där. 
 
Tänkte på vad smidigt det är att kunna kasta iväg ett sms på mindre än 1 minut och berätta vart man är eller hur man mår. 
 
Ibland när jag sitter på tåget kan jag titta på någon som sitter och tittar ut genom fönstret. Personen kanske ser ledsen eller bara allvarlig ut och så plingar det till i fickan eller i handen, personen läser ett sms och ett leende letar sig uppför kinden. 
Var det en kompis som skrev något roligt?
Fick personen svar på sin önskade semester eller var det kärleken som skickade?
 
Ibland ser man någon gå på gatan, nära att krocka med allt och alla tokleende och helt inne i sitt sms´ande.
 
Ett pling, några få väl valda eller en drös spontana ord kan ha väldigt många effekter.
 
Jag gillar sms.
Gillar ljudet av sms och att någon tänkt på mig när personenen ser eller hör något som får den att tänka på mig eller när någon bara spontant vill visa sin uppskattning eller dela något.
När en nära vän är ledsen och skriver för att bara dela med sig eller vill ha tröst i stunden.
 
Jag gillar inte iphone´s trenden, att alltid vara uppkopplad, att alltid ALLTID ha koll och kontroll, men jag gillar sms. Personen som tyckte vi skulle börja med sms var smart tycker jag.
 
Igår skulle jag möta upp Pearli och Tina så "PAT-training" kunde äta middag på "mamas och tapas" (jävligt god mat ska ni veta, maaaaaaassa vitlök)
 
I telefon med Pearli
"Hur tar jag mig dit då?"
"Säg åt henne att kolla på moblien" hör jag tina i bakgrunden
"men hon har ju ingen smart telefon Tina" utbrister Pearli
 
haha, jag är typ exotisk i dagens samhälle.
Jag kom fram med hjälp av tinas smarta telefon, tur att andra gillar teknikstressen så jag kan ta del av den utan att själv ha den i mobilen för jag skulle bli beroende. Vet det.
 
En underbar kväll med fina vänner, supergod mat och bowling! (Jag vann förresten, känns viktigt att påpeka)
 
<3 Älskar mina vänner! <3
 
 
 (Jag måste få fler bilder på dig Taaaina!) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0