Kärlek ska inte kännas sådär

Jag är oxe.
Mitt stjärntecken alltså.
Envis och lite bångstyrig är två ganska vanliga egenskaper hos oss. 
 
Jag brukar se envis som något positivt.
Står för min sak, bestämd att klara av det jag tar mig för.
Hur skulle det kunna vara något dåligt?
 
Jag antar att det är när den bångstyriga delen tar över som det lätt blir ohälsosamt.
 
För jag kan stånga mig blodig när jag tror på något. 
Fint va?
Att fucking kämpa tills jag inte ens vet skillnaden mellan dig och mig. 
På ett dåligt sätt.
Att dessutom kämpa ensam.
Ja det är fan korkat på riktigt.
 
Hörde en låt där texten träffade rakt i magen.
 
"I mina ord finner du en tolkning som jag inte ser
ja det ska vändas och vridas till jag inte längre
vet. Undran som gror o tankar som tär.
 
Och jag tror inte kärlek ska vara såhär.
 
Känslan i mig har förändrats till något kallt 
och jag förstår hur det sårar när jag inte passar din mall.
När du går så stannar jag här,
för jag tror inte kärlek ska kännas såhär. "
 
Det är svårt att erkänna att jag hade fel.
Speciellt för mig själv.
 
Jag ska försöka vara vuxen och lyssna på huvudet nu. 
Vet att andra människor inte ska bestämma hur 
jag ska känna eller tänka men när jag vet att alla andra faktiskt har rätt kanske jag borde lyssna.
 
For Once.
Inte vara så jäkla bångstyrig.
 
Kärlek 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0