Gammal kärlek rostar aldrig

Sitter på golvet i vårt stökiga och varma rum på Cleaveland street 510.
Minnen från när jag var liten och mamma borstade mitt hår (och slet sitt eget) dyker upp nu när Sanna borstar mitt.
Saltvatten, sand och tovigt. Orka duscha. 
Lite balsamspray och en tålmodig vän är minst lika bra som balsam. :)
"Aaaarrrrhhh.. Din lilla trollunge.." hör jag Sanna utbrista
"mmm det är jag det."
Glad trollunge.
 
Jag har inget vettigt att skriva. Samtidigt så vill jag göra det.  Skriva alltså.
Vill föreviga allt som känns.
Förutom smärtan i hårbotten då såklart.
Dålig kombo att både vara håröm och ett troll.
 
Efter skolan åkte vi till Coogee beach. Sanna, jag och Karin från Brasilien.
Vi hittade en rawfood restaurang där tjejerna köpte sallad och jag köpte yoghurt med hemmagjord musli.
Satte oss på stranden och åt.
Vardagslyx.
Här är det lyx varje dag.
Yoghurt i sig är inte det lyxigaste i världen men kombinationen att sitta där på stranden med det där fantastiska havet framför sig och allt grönt runtomkring.
Det är som att åka hem till pappa och ta första löprundan ner till Pannberget.
 
Sitta och se ut över havet. Sett likadant ut i alla mina 28 år och det är kanske just det som får det att slå en liten volt i magen varje gång. Känna igen.
Minnen om något bra.
Bara välbehag. Att vara lycklig och känna att jag lever.
 
Karin är lite rädd för vatten så jag och Sanna badade själva. Lekte i vågorna och inväntade de största.
Låg på rygg och bara lät vattnet bestämma en stund.
"Det är svårt att vara olycklig nu. Skrattade jag"
Badade tills jag var som ett russin.
Gick upp och hämtade pengar.
 
Tog på mig ett par flipflops för att inte bränna sönder mina fötter på den glödheta asfalten.
Gick upp till ett café och köpte en kaffe.
Mötte en kille som log snällt och hälsade.
Gillar när ögonkontakt är mer regel än undantag.
 
Log och tänkte på gårdagen.
Vi promenerade runt i Sydney halva dagen och hamnade slutligen vid Opera Huset.
Trivs där. Satte oss vid vattnet vid en restaurang. Låg i Sannas knä och vilade när hon började prata.
"De två som sitter framför oss är nog på sin första dejt.. Och de som sitter intill har nyss börjat dejta. De kysstes förut och de skrattade till lite nervöst efteråt, jättegulligt!"
 
"Haha vad pysslar du med?" frågade jag.
"Det är roligt att gissa vilken relation alla här har till varandra."
 
Blev ju nyfiken såklart så jag satte mig upp och gjorde Sanna sällskap i forskandet.
Vi satt och funderade på vem som var mest intresserad i de olika paren. Hur länge de dejtat.
Tittade efter små detaljer som bara avslöjas om man kikar noga.
 
Det är ganska roligt att lägga sig i andras liv utan att de har en aning om att man gör det.
Var lite sugen på att gå fram och prata med dem när vi gick. Ta reda på om vi hade rätt eller var helt ute och cyklade.
Vi vet så lite om livet så det gör det hela roligare att låtsas som att man vet.  
 
Kärlek vid första, andra eller tredje ögonkastet?
Australien var kärlek vid första ögonkastet för flera år sedan och den rostar nog aldrig.
 
Nu har Sanna borstat klart. Eller gett upp. Hon ska tydligen locka trollruffset.
Lycka till.
 
Vi ska träffa upp ett gäng nya bekantskaper på Ivy nightclub strax.
Skönt att vi inte ska jobba imorgon. ;)
 
Hörde ni har regn och blåst..
Det går över.
Skickar över massa kärlek. <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0