Hos Pippi

Lukten i det här huset är densamma som den var när vi var små och lekte här hemma hos Pippi.
När vi spelade spel, lekte med my little pony i badkaret eller var nere vid bryggan och badade.
 
Vi växte, blev äldre och förmodligen inte så mycket klokare.
Lekarna blev lite allvarligare, samtalen ändrade fokus men vänskapen växte sig starkare.
 
Lekarna i havet bestod nu av att åka ring, surfingbräda eller wakeboard efter båten.
 
Vi har haft mycket roligt härute. JAG har många av mina bästa barndomsminnen tillsammans med Pippi. När jag blev äldre och sjuk fanns hon stadigt vid min sida och har aldrig lämnat sedan dess.
 
Vi drog på en galen och mysig två veckors semester till Island.
 
"Vad tusan ska ni göra på Island så länge!?" frågade alla
 
"Tjaaaaa.... Dansa, chilla, umgås, se och upptäcka...
Vad ska ni göra hemma för coolt i två veckor?"
 
Nu bor vi på tok för långt ifrån varandra men när vi ses... ja då är allt precis som det ska,
inga konstigheter, bara okomplicerad vänskap.
 
Nu sitter jag här i hennes rum, det som var hennes brorsas rum när vi var små och tittar på när Pippi plattar håret. Mys.
Sitter och pratar om allt vi vill prata om.
Laddar för utgång.
Ska möta upp Sandra sen. Det kommer bli grymt.
Jag säger ifrån mig allt ansvar gällande kvällens utgång. Lika bra att göra det nu. =)
Kul ska vi ha ialla fall.
 
Puss
//Annie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0