Balloch Park

 
I Glasgow onsdag morgon. Vaknade efter en skön natts sömn men fortfarande med looken av att just blivit överkörd av en ångvält cirka sju gånger. Det var väl ett tydligt tecken på att kroppen behövde semester.
Helena och jag lämnade tjejerna åt sitt öde i skolan medan vi begav oss ut på egna äventyr. Vi tog tåget ut till förorten eller liknande, ja men typ Kallhäll eller Väddö.
 
Måste bara inflika att en av tågstationerna hette "Anniesland". DÄR vill ja bo!
 
Jag borde ju rent logiskt få betalt för att bo där. Det borde ju även bli min station och bara det i sig borde väl ge massa kulturpengar.
Nä, jag svävar inte alls iväg nu.
Båda fötterna stadigt på jorden.
 
Vi tog oss till Balloch park och det var så himla vackert. Sjön låg helt stilla och solen värmde hur skönt som helst och gav alla träden precis den lyster de förtjänar en sån här fin höstdag.
 
Vi strosade runt, fortfarande helt mosig men väldigt nöjd över att vara just där just då.
 
När vi kom tillbaka till Glasgow sjönk vi ner i varsin fåtölj på Starbucks med en stor kaffe i handen.
Det behövs inte mer än så för att göra mig lycklig.
 
En härlig springrunda, vacker utflykt, Kaffe på Starbucks och en middag med mycket skratt hemma på kvällen känns ju som en helt okej dag måste jag säga!
 
//Annie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0