Strong is the new skinny

5:2 dieten är tydligen det nya svarta.
Jag har nog missat lite av hur populär den är, jag har inga planer på att börja äta så.
För det passar absolut inte mitt liv.
 
Jag säger inte att det finns underlag för att det finns positiva aspekter med den dieten men personligen tycker jag att ställer till det mer för alla redan förvirrade människor och för de med matproblem ska vi inte ens gå in där.
Snacka om att leka med elden...
Ryser bara av tanken.
 
Jag tänkte på det här lite och insåg att jag inte har några vänner som faller för alla nya dieter varje höst och vår när vi ska "undvika vassen" eller hurtigt "komma i form" efter vår sommarsemester.
 
Jag har inga bantande människor i min närhet, däremot har jag många som vill bli starkare, mer vältränade 
och må bättre.
 
Jag tycker det är underbart. 
Att istället för att väga så lite som möjligt, vilja må så bra som möjligt!
 
Muskler är snyggt, att vara stark är bra och att träna upp sin kropp är en investering i sin hälsa.
 
Förut tyckte jag att smalt var snyggt. Det enda som var viktigt.
Inga konturer i kroppen, inga former.
Bara så smalt och litet som möjligt var fint.
 
Nu ser jag världen med andra ögon.
Jag älskar muskler, tycker konturer är snyggt och att former är vackert.
Helheten är viktigast.
 
Ögon som lyser, skratt som klingar och livsglädje som syns.
 
Jag menar inte att smalt är fult eller dåligt.
Det jag vill få fram och få bort är hetsen över att banta ner sig eller känslan att det är bara smalt som duger.
 
Alla duger!
Precis som man är och det är något vi alla behöver träna på att tycka.
 
Igår gick en kollega leende förbi mig, hon skrattar typ alltid när hon ser mig och jag undrar alltid vad jag gjort..?
 
"Näe absolut ingenting men det är så härligt, hela du lyser alltid som allt man kan förknippa med friskvård och välmående och det är så härligt!"
 
"Haha.. Tack! Tror jag..Det är ju bra"
 
"Ja verkligen passande när du jobbar med friskvård!"
 
Gick in i omklädningsrummet och tog en snabb blick i spegeln.
Aldrig vägt så mycket som jag gör idag, aldrig haft så mycket muskler heller.
Framför allt så mår jag bra. Jag är lycklig och gör det jag vill i livet.
 
Vågen kan dra åt helvete.
Känslan är viktigast.
 
Mår du inte bra spelar det inte roll hur många kilon du tappar på vågen.
Lyckan sitter inte i vikten.
 
Tro mig.
171 cm lång
42 kg
Hade glömt hur man gjorde när man skrattade.
INTE lycklig då vill jag lova.
Missade bara flera år av mitt liv.
Sträva inte dit.
 
 
Ta hand om kropp och själ.
Du har bara en kropp.
Den är DIN, bara DIN och du gör vad du vill med den.
 
 
 
 
 
 
Kärlek.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0