Karma

 
 
"What goes around comes around"
 
Ibland tror jag på karma, ibland inte.
Jag hoppas nog mer än jag tror egentligen.
Känns som en rättvis filosofi.
"Gör du bra gärningar kommer bra saker att hända i ditt liv"
 
Det funkar inte alltid så, tyvärr händer det tråkiga saker 
för goda människor varje dag.
skulle vara hemskt att späda på deras skuldkänslor med 
teorier om att det är karma.
Det är inte karma, det är livet.
 
Sitter på tåget från Köpenhamn med Steffi.
Intensiv helg med mycket skratt.
 
Lite kär i Köpenhamn och tror att Köpenhamn är lite kär i oss
med.
Vi fick bo hos en kusin till en tjej Steffi reste med för många 
år sedan.
Vi hade lägenheten för oss själva hela helgen.
De få timmarna vi var där. :)
Kom fram till Köpenhamn i fredags med ca 2,5 h sömn
i bagaget.
strosade på stan, fikade, åt churros o brända mandlar.
 
Vi var de enda i Köpenhamn som var klädda i shorts.
Så jobbar vi.
 
Kom hem efter sista pubbesöket kl tolv, väldigt trött då så jag 
sov gott till efter nio på lördag morgon.
 
Vi åt världens bästa brunch ett kvarter bort, på Ingos café.
Riktig mysfaktor o ljuvlig personal.
Bra rekommendation från Karin vi bodde hos.
Gick på Tivoli.
Läst om en engelsk show som alla pratade gott om.
Fullsatt. Givetvis.
 
"Gå dit precis innan så kanske min kollega kan hitta en plats
till er" sa en underbar tjej som var grym på sitt jobb på Tivoli.
 
Gick dit och hennes kollega hittade inga platser men lät oss stå 
längst bak o titta.
Han tom kom fram o frågade om det var ok att stå därbak?
Fint av honom.
I pausen kom hans kollega fram och tog oss med till
två lediga platser på tredje raden.
 
För att han ville, inte var tvungen.
Då började vi tveka eftersom kl började bli mycket 
och vi ville hinna äta innan restaurangen vi spanat in skulle stänga.
 
Vi tackade männen som hjälpt oss så o de insisterade på att andra delen var ännu roligare o att de skulle ta med oss till matstället om det mot förmodan 
skulle vara stängt. 
Finns det verkligen såna här människor?
Ja. Fantastiskt nog.
 
När vi sprang in på restaurangen skulle de just stänga köket.
"Hej! Vi är jättehungriga!"
 
En kille log och tog med oss till bardisken vid köket och sa att vi fick fem
minuter att bestämma oss.
 
Bra flyt.
Ljuvlig mat. 
De kunde sina kötträtter.
Kändes som väl spenderade pengar,speciellt när vi sett en show
för 700 dk kr gratis.
 
Lekte lite på det stängda Tivolit innan vi gick ut o dansade.
Jag plockade ner en julgranskula från en gran och klättrade på 
en karusell.
För att jag inte fick. Såklart.
 
Träffade en underbar kille på krogen.
snygg, vältränad o underbart trevlig.Han fick visa oss bra ställen och kl fyra 
kom vi hem, han bodde typ två kvarter från oss.
 
Vad är oddsen?:)
Förstod inte mkt när han pratade danska men det
kändes oviktigt! :)
 
Vi sov 45 min o nu sitter jag här och känner mig påfylld, trött, glad över 
alla fina människor som gör så fina saker för andra för att de vill och kan.
 
Ingen egen vinning, bara godhet.
Det gör mig varm och lycklig.
 
Livet är för kort för att vara rädd.
Våga lyssna på hjärtat.
Om det är något du borde göra så är det just det.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0