Året som gått

Då var det dags igen.
Ett till år har gått, jag blir inte yngre precis,
Linnéa hade en skön kommentar till mig när jag precis hade fyllt 26.
"Du har närmre till 50 än till 0"
Hahaha...
"Tack Linnéa. Skrattar bäst som skrattar sist, tänk på att det är du som kommer få ta hand om mig när jag blir gammal o gaggig. Du kommer få släpa runt på mig och hålla koll på mig. Jag kommer ha the time of my life så tänk på vad du säger."
Då var det nog inte lika roligt att vara lammkött längre. =)
 
Åter till ämnet.
Som sagt, så blir jag ju inte yngre nej. Däremot blir jag rikare på erfarenheter, vilket ibland är riktigt trevligt och ibland suger det hårt.
Jag samlar på ögonblick, helst fina sådana.
 
2012 i Alfabetisk ordning:
 
A- Amsterdam.
En kväll i somras när vi skulle sova frågade jag Linnéa. Ska vi inte resa bort snart? "jo,det ska vi" sa hon som att det var självklart o ett par dagar senare var resan till Amsterdam bokad och betald. Vi sov på Amsterdams gator, drack massa kaffe på starbucks, promenerade massor och badade i en fontän. Underbar resa!
 
B-BÄSTkusten.
Det blev ett par kortare och ett längre besök under året. Det längre var i somras och det behövdes.
Behövde lappa ihop mig själv och få lite lugn och ro för att fundera på hur och var jag ville leva mitt liv.
 
C-Chas.
Svarade av en slump på ett massagejobb som ledde till anställning som hälsopedagog på ett it-företag. Jobbar deltid utöver skolan. Med massage, PT o samtal. Jätteroligt!  
 
D- Dumpad.
Haha. Det låter ju väldigt bittert och även ganska hemskt men det är ju sant. Sanningen är inte alltid vacker men den blir vackrare ju längre tiden går och jag är lycklig nu. Jag ska inte säga att det inte kändes, jag är ju ingen maskin men allt läker och går över.
 
E- Energimassage.
Gick energimassagekursen med klassen och jag blev såld på det! Riktigt nice.
 
F- Filarvägen.
Köpte min egen lägenhet i Kallhäll. Tur att jag har föräldrar och familj som ställer upp med arbetskraft o pengastöd när jag pluggar. Annars hade detta aldrig varit möjligt.
 
G- Gotland.
Hade ett par ljuvliga dagar med Melaine och Lina på Linas familjeställe på Gotland i somras.
 
H- Hindertimmen.
Sprang min första terrängtävling och vann duoklassen tillsammans med Amanda! Kick ass, första gången tjejer vann tävlingen. =)
 
I- Ingrind.
Hösten som gick har Ingrind varit den bästa extramamman jag kunnat få. Innan jag fick min lägenhet behövde jag ibland någonstans att sova och då var jag alltid välkommen dit. Hon får mig att känna mig välkommen o hemma där. Hon "tjatar" med kärlek som en extramamma gör. "Har du ätit?", "Har du ordentligt med kläder på dig?" Tom kl 05.00 efter en utekväll var jag välkommen dit. Hon är bäst!
 
J- J står för pendeltåg i sthlm.
Pendeltåg som ersätts av bussar slutade med att jag hamnade i Geneta istället för Gnesta när jag skulle till Julia på höstlovet. Väldigt jobbigt då, fantastiskt roligt senare. :)
 
K- Kaffe.
Massa gott kaffe 2012. Finns inte mycket som är bättre! 
 
L- Love.
Jag har verkligen fått massa kärlek under 2012.
Mina vänner och min familj har överöst mig med villkorslös och oändlig kärlek. Fantastiskt vilka människor jag har i mitt liv.
 
M- Mäklaren.
Stannar nog där. :)
 
N- Nakenbad.
P.A.J på västkusten. Haha..
 
O- Offpist
Offpist åkningen i Storlien var nice. Skitkul, speciellt när vi upptäckte att det låg en bäsck gömd under snön precis intill där vi åkte.
 
P- PAT Training.
En kväll i gymmet efter klättringen bildades på skämt "Pat training" Pearli, Annie o Tinas träningstrio. Vi skojade om att vi skulle bli ett koncept o företag. Tjaaa, Vem vet... :)
 
Q- Lite joker. Glasgow.
Tog en tripp med Helena och hälsade på Melaine o Lina i Skottland i höstas. Underbart!
 
R- Rihanna. 
Alltid gillat henne men iår är det extra. Ett extra Rihanna år helt enkelt.
 
S- Storlien.
Fjällresan med klassen var underbar, speciellt turen till Blåhammaren o Storuvlån
 
T- Telemark.
Fick en dag med telemark i Storlien med Nadja, vår grymma friluftslärare. Det hjälpte inte att hon var grym, både att åka och lära ut. Det var lika svårt ändå, men väldigt kul att prova.
 
 U- Utomlands. 
Tog två veckors semester på Koh Kho Khao resort i Thailand över nyår.
 
V- Varvet.
Slog mitt rekord på Göteborgsvarvet. Sprang på 1.44 min.
 
X- Svarta leder.
Så många svarta leder som jag har klarat på klättringen under 2012 har jag aldrig gjort. Tror inte ens att jag hade klarat någon svart innan 2012.
 
Y- Yvigt.
Mitt HÅR!
I Thailand gick kammen tom sönder när jag skulle kamma mig. =) 
 
Z- Zebrafiskar.
Såg flera när jag snorklade på koh tacthai!
 
Å- Ålandshavet
I början av höstterminen stack Hp2 ut på kajakpaddling.
Tält, eskimåvändningar, grillning, bad och friluftsliv när det är som allra bäst.
 
Ä- Ägg.
Känns som en väddögrej men satan vad ägg vi åt 2012.
 
 
Ö- Öppet spår.
P.A.J gjorde det! Vi åkte Vasaloppet 2012
 
KÄRLEK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag diggar äggen! :)

2013-01-15 @ 14:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0