Elefantbad och klikli

Jag ser mig sjalv som en relativt berest person, jagtycker aven att jag har upplevt mycket coola grejer.
Fallskarmshoppning, suttit pa en krokodil i vildmarken, riverrafting, canoping mm MEN fram tills i lordags hade jag aldrig varken ridit eller badat med elefanter.
Jag ar lite emot sant, beroende pa hur bra djuren behandlas. Dessa elefanter var valskotta, de som tranade dem var trevliga o kravde inte att elefanterna skulle gora nagot mot sin vilja,
 
Jag blev god van med "Thongsome", en fin elefant pa 45 ar. Hon traskade pa genom djunglen som om hon hade all tid i varlden, vilket vi nastan hade sa mig gjorde det inget. Framme vid sjon sadlades elefanterna av o gick i vattnet. Av med kladerna o efter kom jag!
 
Lite orolig att jag skulle fa en elefant"tass" pa foten gick jag forsiktigt nara. Da la hon sig ner med bara huvudet o lite av ryggen ovanfor ytan. Tranaren forklarade hur jag skulle kliva upp pa henne, jag ville inte kliva pa henne forst men han skrattade o sa att det var ingen vikt for henne sa jag hoppade upp, satte benen bakom de dar stora vackra oronen. Jag skvatte massa vatten over henne for att svalka av henne lite innan hon reste sig upp, da sprutade en annan elefabt vatten over mig, kan sakert anses lite ackligt men jag tyckte det bara var underbart!
 
nar badet var slut la hon sig i vattnet sa jag enkelt kunde kliva av o sedan stod jag o badade henne istallet, det gillade hon annu mer. jag fick krama henne o alltsa...
 
Det var karlek direkt fran min sida. Dunderbara "Thongsome". Har henne bade pa film o kort sa jag kan titta pa henne nar jag langtar efter henne,
 
Det marks tydligen att jag gillar djur for nar ett av de svenska paren som var med skulle hoppa av bussen kramade hon mig, klappade mig pa huvudet o utbrast gulligt: "Hej da elefantflickan"
 
Kandes som jag var sex ar. Det gjorde inte mig nagot, tyckte det var en gullig gest. :)
 
Elefanter is the shit!
 
puss
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0