Lämnar huvudet i Sverige

Det är allmänt känt att det finns alla typer av personligheter.
Hundra olika sätt att vara på.
Ibland får vi för oss att dela in varandra och oss själva i olika grupper beroende på hur vi är som personer.
 
Det blir enklare så, ordning och reda.
Var sak och person på sin plats.
 
Finns flera sätt att göra det på.
Ett sätt är att dela in varandra i färger baserade på hur vi tänker och beter oss.
"Röd, gul, grön eller blå"
 
Vi kan läsa av en människa efter hur hen klär sig eller säger.
Vi kan placera varandra i fack beroende på vem/vilka vi umgås med.
 
Vi gör allt detta hela tiden.
Medvetet eller omedvetet.
Bestämmer hur en person är fast vi kanske i själva verket inte har en aning.
 
Det är lätt hänt.
Tror vi gör det automatiskt.
Vet att jag gör det.
Försöker att låta bli. Jobbar på att inte döma.
För jag vill absolut inte bli dömd av någon som ingenting vet.
 
Hur lång tid tar det att lära känna en människa?
Olika från person såklart.
Beroende på hur väl man klickar, hur mycket förtroende man känner och hur intresserad man är
av den andra personen.
 
Jag är försiktig med att påstå att jag känner dig.
För jag vill inte att du ska känna eller tro att jag har en klar bild av hurdana du är som person.
Vill att du ska känna dig trygg med mig, att det är okej om jag vet mycket om dig, att du kan lita på mig men att du även vet att du alltid kommer att kunna säga saker eller göra saker som kan förvåna mig.
 
Jag vet att många tycker jag är galen.
Mycket skratt och gasen i botten.
Jag handlar först och tänker efter.
Ibland kanske..
 
Beror på vem du frågar antar jag.
Linnea tycker att jag är den mest analytiska personen i världen tror jag.
Att om alla skulle veta hur jag vrider och vänder på allt människor säger till mig skulle de bli förvånade.
 
Att jag tolkar allt som att det vore kritik.
För att jag alltid vill prestera lite bättre.
 
Igår när jag kom till KC köpte jag ett par nya skor. :)
Påväg ut frågade killen som sålde skorna om de var bra?
"Ja de var grymma!"
"Va kul att de funkade."
"Ja, skönt att slippa klättra med hål i skorna.." svarade jag
Killen som sålt skorna skrattade medan en annan kille tittade på mig och utbrast
"Höger och vänster?"
"Haha båda" svarade jag
"Nej, du har olika strumpor..."
"Jaha. Nä du vet, spar tid efter tvätten."
 
Skyndade på med skorna, stressad till bussen
 
"Haha Du är alltid på språng, alltid påväg någonstans eller gillar du inte att småprata?"
"Jag vet.." suckade jag och skrattade lite
"Det är väl det som är grejen. Gillar att småprata och jag är tidsoptimist! Därför slutar det alltid med att jag måste rusa. Som NU! Ha det bra!"
 
"Du är ialla fall alltid glad! Haha vi ses!"
 
Jag tror att den mest organiserade personen som planerar mest och alltid kommer förberedd kan ha ett litet kaos pågående i huvudet nästan järmt. Tror en sida är dominant och den visas utåt.
 
Jag tror att personen som alltid verkar oförberedd, kommer precis i tid eller verkar ta dagen som den kommer kan vara väldigt strukturerad i huvudet.
 
På Väddö började en klasskompis skratta andra året när hon såg mig med en kalender.
"Varför har du en kalender? Du planerar väl aldrig så långt i förväg att du behöver skriva upp det?"
 
Om ni bara visste..
Vet precis vad jag ska göra varje dag i veckan.
 
Utåt kaos-struktur på insidan.
Bara känslorna som aldrig går att tygla.
 
Däremot så älskar jag att bara släppa allt.
Idag åker Sanna och jag till L.A
 
Inga planer. 
Inga rutiner och inga måsten.
 
Jag ska bara gå på känslan.
Göra det som känns rätt i magen och göra allt som hjärtat behöver.
Semester för kropp och själ.
 
Hitta på hyss.
Vara galen nog för att få kicken men såpass snäll att jag slipper hamna i arresten.
Tio dagar med Sanna.
Gott om tid att lyssna, prata, skratta och bara vara.
 
Jobba på det där med att lära känna och få några "aha" upplevelser kanske..
 
Så nu lämnar jag huvudet och all förnuft i Stockholm och tar hjärtat med mig till L.A
 
Kom ihåg..
Inga nyheter är goda nyheter! ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0