Ni gör mig till min värsta mardröm

Jag tänker säkert helt skevt här, 
uppenbarligen.
Annars skulle väl saker och ting fungera på det sättet jag tycker att det rimligast borde?
 
Jag tycker att alla som kan borde åka kollektivt.
Själv skulle jag helst cykla större delen av året, om det inte vore så att jag är precis livrädd för att
slå hakan i trottoarkanten och slå ute alla mina tänder.
 
Jo du läste rätt. Precis DET är jag rädd för.
Det är ju inte så att jag är rädd för att träna i största allmänhet.
Jag är rädd för farten i cykling, långt till marken och ont när man landar.
 
Visst cyklar jag då och då annars vore det ju nästan lite sjukligt..
Men jag får lite ont i munnen varje gång.
 
Ja, jag vet att jag är lite konstig.
Det gör ingenting.
Det kommer förmodligen aldrig gå över. Tur är väl det.
Att jag är konstig alltså.
 
Kollektivt var det. 
SL som det så fint heter här i Stockholm.
 
Den här veckan, PÅSKVECKAN (Tydligen började påsken igår)
går det inga tåg mellan Bålsta-Spånga utan den sträckan ersätts med bussar.
ELLER?!
Jag förstår att de måste fixa vid spåren och att de måste stänga tågtrafiken.
Jag förstår också att det då kommer ta lite längre tid att ta sig från punkt A till B.
Jag förstår till och med att det inte är chaufförerna eller spärrvakterna som har bestämt detta.
 
Det jag undrar om cheferna på SL förstår är att det fortfarande är lika många som pendlar varje dag trots
att de ställer in tågen?
Jag undrar om de förstår att de här resenärerna vill komma hem i anständig tid under den här veckan?
Jag undrar om de förstår att många äldre fortfarande reser med SL fastän att de först får stå och vänta på bussen i Spånga och när den väl kommer skulle jag med största sannolikhet gissa att bussen är såpass full att fler än en av pensionärna kommer få stå trångt där i bussen.
 
Det är inte missär.
Verkligen inte.
 
Tänker jag till när jag står där i bussen 30 minuter senare än vanligt skäms jag lite för att inombords vara
så jäkla förbannad på SL som aldrig verkar lära sig hur många bussar som krävs.
 
Det kunde ju varit värre eller hur?
Fast va fan..
Ja det kan alltid vara värre men betyder det att man aldrig ska få lov att bli arg då?
 
Tycker att SL kan förlänga allas kort en vecka som plåster på såren.
Men de jobbar inte så.
För de har makten över resenärerna.
Det tycker jag är tråkigt.
Riktigt tråkigt.
 
Igår kände jag mig som en trotsig trött femåring när jag stod i Spånga och väntade på bussen som dröjde som tusan. Alla som ville hem från jobbet.
SL väcker lätt vilddjuret i alla då.
Inte minst i mig.
 
Ett jobbigt simpass, jobb, H2Ojympa och klättring senare med två bananer i magen sedan
frukost var inte den bästa uppladdningen för att ha tålamod med SL och deras strul.
 
Ni har säkert alla sett ett barn tröstlöst gråta.
Den kloka mamman eller pappan vet att mat eller sömn är det som behövs men såfort de närmar sig med mat eller pyamas sprutar det tårar och fötter stampar i golvet.
"Jaag äääär inte tröööött juuuu...!!"
"Neeej vill inte äta!"
 
Precis sådär kände jag mig när jag stod där i folkmassan.
Trött efter stigit upp 04.20
Hungrig som en flodhäst
Ville bara gråta.
5 år ja...
 
Kan jag aldrig lära mig att ALLTID ha nödproviant med mig?
Ett ägg, frukt, keso ja VADSOMHELST!!!!
 
Mitt i all denna SL stress blir jag lite ledsen för att jag känner mig arg.
Vill skälla på alla. Tycker alla är hänsynslösa och trängs.
Alla ska först, alla har mest bråttom.
Jag vill hem, blir en av dem.
SLmonstren.
 
Om någon som känner mig skulle se mig skulle de skratta åt mig för att jag säkert ser skitrolig 
ut när jag är arg, trött, hungrig och fem år.
Sedan skulle de fly fältet när de märkte hur oskön jag är i den rollen.
Springa och köpa en banan till mig om jag har tur.
För när jag är på det där humöret är jag allas och framför allt min egens värsta mardröm.
 
Inatt sover jag hos bästa Myran istället för att slåss med SL.
Det klär inte mig att vara förbannad.
 
Ha en underbar dag
DU är unik!
Puss
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0