To old for this shit

Minns ni den?
"I´m to old for this shit.."
Bästa repliken i "Dödligt vapen" filmerna.
 
Lite så kände jag i torsdags kväll när jag försökte tagga till för att gå till "Ivy".
Satt och kände mig allt annat än partysugen.
 
Jag gav Sanna ledigt från skolan i onsdags and guess what?
Hon gav mig ledigt också. Passande nog. :)
 
Efter två dagar av tråkigt väder bestämde vi att vi skulle ge varandra ledigt nästa fina dag.
 
Så vi tog på oss träningskläder och fixade standardpackningen. Bananer, badkläder och vatten och åkte till Coogee.
Vi gick kustpromenaden till Bondi med stationsträning på vägen.
Värmen gör det tyngre än vanligt.
Känner mig som en otränad gummitrasa.
Springer långsamt när jag springer och håller på att störta efter 25 armhävningar.
Det är tråkigt. Gillar inte att känna mig svag.
Däremot så vet jag att det alltid blir så när jag reser och det är OK.
Träningen måste inte alltid vara viktigast i mitt liv.
Just nu räcker det med att träningen får mig att känna mig frisk och välmående.
Behöver inte jaga massa resultat hela tiden.
 
1,5 timme senare var vi framme vid Bondi och simmade några längder i deras utomhuspool.
Det är en 50 meters pool med saltvatten.
Vågorna från havet slår upp och ner i poolen när man simmar. Riktigt häftigt att träna där.
Jag blev lycklig över att det var saltvatten eftersom jag då flyter bättre och kan simma mycket bättre utan att använda fenor för att väga upp mitt kassa flytläge.
 
Resten av dagen hängde vi på Bondi. Karin kom efter skolan.
Vi åt yoghurt med massa smaskig topping till lunch.
Strosade lite i affärer. Sanna hittade en fin klänning och jag ett par knallrosa shorts i en secondhand butik.
 
Pratade om att gå ut men bestämde oss för att spara oss till Ivy kvällen efter.
Kom hem vrålhungriga och trötta.
Träffade Jasmin i köket och hon gav oss fribiljetter till "Side bar" samma kväll.
Med mat i magen kändes livet genast enklare så vi ändrade oss och hängde med ut.
 
Bra dansgolv på side bar.
Dansade oss svettiga med sköna människor.
Älskar när det kommer en bra låt och allt annat stannar av. Då är det bara att köra.
 
Hungriga som vi var hittade vi en öppen affär. En yoghurtbar och räkchips senare var vi redo för att vandra hemåt.
Sjukt trött i benen efter allt dansande. Satte mig i trappan hemma och orkade inte resa mig därifrån sen.
Kröp uppför trappen när längtan efter sängen blev för stor.
Nykter.
De här ögonblicken är sällan mina stoltaste men bjuder jag på mina snygga sidor ska jag fasen bjuda er på de ograciösa också.
 
Sov ett par timmar.
Vakna, springa, skola, klasshäng på Bronte beach och tagga om.
 
Tagga om ja..
Kände mig genast gammal.
Hur fan pallar ungdomarna med det här?!
Alla vi pratar med här tror att jag är mellan 21-26 vilket är helt orimligt för mig men tänker att det kanske är för att jag inte sminkar mig som jag ser yngre (barnslig?) ut.
 
 
Det var minsann inte en energisk 22 åring som försökte vakna till i torsdags kväll.
Snarare än stel 28 åring vars bästa dagar garanterat har passerat.
 
Duschade och klänning på.
Fake it until you make it.
 
Ivy ligger rätt långt härifrån och vi tänkte ta bussen men av någon anledning slutade det med att vi alla gick.
När femton pers ska ta sig från punkt A till B går det allt annat än smidigt. Speciellt när 99% av gänget är fulla.
Så vi kom inte fram till Ivy fören klockan var efter elva.
Jobbigt eftersom vi sagt att vi skulle gå hem vid midnatt.
Lättad konstaterade jag att ALLA var lika slitna.
Bara det att ingen vill stanna ensam hemma så alla bet ihop.
 
Ivy var allt som side bar inte var.
DÅLIGT eller obefintligt dansagolv, rökigt och det enda man gör är att köa överallt.
Köade in, köade EN TIMME till en jädrans hiss som tog oss ner till bottenvåningen.
Röken fick mig att bli väldigt avtaggad.
Få saker som är så avtändande som cigarettrök.
 
Mission night blev räddningen.
För att fördriva tiden i den satans sega kön började vi hitta på olika uppdrag till varandra.
Trist när de måste vara lagliga och helst inom ramen för att ingen ska behöva bli utslängd när vi äntligen var framme.
 
Eym (stavas garanterat inte så) fick gå fram och dansa framför en kille som stod en bit bort i kön.
Det tog henne en jäkla tid och när hon väl lyckades genomföra uppdraget var det vår tur att hoppa in i den där jäkla hissen.
  Mitt mission var att klättra upp på ett bord och dansa.
Med tanke på deras usla kvalitet av dansytor så var jag förvånad att folk inte redan dansade på borden.
 
Deras vakter är galet hårda så jag visste att det var en risk att jag åkte ut men mission är mission.
 
Jag åkte inte ut men jag kan säga såhär,
min danskarriär på det där bordet var kort men intensiv. :)
"Hahaha hade det varit jag hade vakten inte varit lika snäll" skrattade Tobias som vi träffade på Ivy
 
Ligger mycket i det. Han hade garanterat åkt ut med huvudet före om han testat.
 
Sannas mission kom först senare.
När Ivy stängt.
När de Vänligt men bestämt bett oss att gå hem och när jag ofrivilligt dragit in cigarettrök som hade räckt till ett lägga som ett täcke över hela Australien.
 
Då började jag och en skön irländare skoja om hans osynliga kompisar. Efter att jag idiotförklarat honom lite för att gå ut och festa samma dag som han vrickat foten ordentligt när han hade surfat.
 Borde hänga mer med honom. :)
 Efter att vi dansat på gatan med ett gäng grabbar som rappade och efter vi gått tusen mil och hittade Mc Donalds.
Då kom jag på ett klockrent mission till Sanna.
 
När vi ätit och skulle ta en taxi hem såg jag en kille sitta inne på Mc Donalds. Han såg väldigt hungrig ut men Sanna fick gå in och fråga om hon fick äta av hans mat.
Det var jätteroligt.
Han frågade henne flera gånger om han skulle köpa mat till henne men hon insisterade på att få smaka på just hans mat och fan vad jag skrattade.
 
Klarade sitt mission med stil. Hon fick smaka på maten och vi åkte hem.
 
Sov knappt två timmar.
Trodde jag skulle vara en zombie men av någon anledning var jag oförskämt pigg.
 
Genom åren som gått har jag uppfattat morgontröttas missnöje mot oss fruktansvärt irriterande glada och pigga morgonpigga varelser så jag försäkrade mig om att Sanna var vaken innan jag gick till skolan.
 
Lät henne vakna i sin takt och slippa en speedad Annie.
Köpte kaffe på vägen, gick i solen och kände mig glad.
Kände mig inte alls gammal längre.
Tvärtom.
Jag verkar ju minst lika pigg som alla andra. Alla gånger!
 
Klyschigt att påstå att "ålder bara är en siffra" men jag tycker verkligen att det stämmer.
Med det sagt tänker jag inte sticka under stol med att jag sov som ett barn inatt.
Vaknade med ont i halsen.
Jag som ville springa..
Fick hoppa det idag.
Lät Sanna sova vidare och gick över till Peddlers för att skypa med pappa och Milli när vårt internet bara strulade.
Satte mig ute och fick dagens första kopp serverad.
Servitören var med och skypade lite.
 Kasst att jag glömt vad han heter.
Nu är det ju försent att fråga.
Det är bara att se cool ut och låtsas som att jag kommer ihåg exakt vad han heter.
 
 Som sagt, fake it until you make it. :)
 
När du läser det här har du kanske lördag morgon hos dig?
Hoppas den är bra iallafall.
Här är det klarblå himmel och över 30 grader idag.
 
Och förresten, precis som det visar sig i varje "Dödligt vapen" film.
 I´m NOT to old for this shit.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0