Från askan rakt in i elden

"Varför skriver du inte på bloggen? Jag saknar det."
 
Fint meddelande att få sådär en tisdag eftermiddag.
 
Jag saknar att skriva också så jag vet inte riktigt vad jag ska svara för bra på den frågan.
 
Jag är väl inte förbannad nog eller ledsen över något så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva då.
Det har vuxit fram någon slags prestationsångest för mig att blogga. Jag tänker att allt jag skriver måste ge massa saker till er läsare. Det är givetvis min önskan men ibland kanske inte det är det viktigaste?
 
Kanske kan skriva det som snurrar i huvudet utan att lägga så stor värdering i det.
Utan bara skriva för min egen skull.
Ganska skönt egentligen.
 
Kanske lättat kan säga att vi fixade 10.000 volt i år igen?
Tough Viking 2015-check.
Skakade före start men så värt det efter loppet.

Kanske borde skriva att jag mår bra?
Känns lite farligt. 
Inte för att jag tror att ni missunnar mig glädje utan för jag tror lite för mycket på "Där fick du" effekten.
 
Att något hemskt kommer hända om jag erkänner att livet är bra. Då blir någon sjuk på riktigt eller jag hänsynslöst golvad.
Sådär så benen viker sig och en resa måste bokas. Utan tidsram.
Inte för att jag flyr utan för att jag räddar mig som bäst på resande fot.
Utan krav på att vara vare sig glad eller ledsen.
Jag och min ryggsäck.
 
Bättre att inte säga något alls.
Då kan ingen säga
"Vad var det jag sa."
 
 
 Jag skriver inte bara när jag mår dåligt, det var inte riktigt sant men jag har helt klart lättare för att uttrycka mig då.
 
Sannas kommentar "Du är väldigt tyst och hemlighetsfull när det är bra..."
Är nog för att jag inte vill bryta förtrollningen på något vis.
 
Precis som jag inte vill prata efter en resa. Vill inte prata sönder alla känslor jag har för just den resan.
 
Mycket som är bra i alla fall.
Simskolan i måndags, bästa.
Fick fyra varma ungar i famnen när jag sa att jag frös.
På slutet fick de hoppa till oss på djupt vatten.
Såg hur Adam laddade och kastade sig runt mig/på mig.
Tur att han är relativt liten.
"Adam du hoppar ju på mig!!" skrattade jag
"Ja, jag vet men det liksom bara blir så."
Underbara knasboll.
 
 Linnea är i Sverige nu. Älskar att berätta det för alla jag möter. 
Saknar så in i...
Ovant att hon inte kommer hem till mig när hon landat i Sverige.
 
Lyssnade på "Dör för dig" och tänker på dig.
 
"Suttit ihop sen första gången vi sågs. De säger vi är inte bra för varann.
Går från askan och rätt in i elden vi två kommer alltid vara så. Om allting skiter sig, du skulle dö för mig som jag dör för dig."
 
Har du lyssnat?
Har du en liknande partner in crime?
Oslagbart.
 
aa just dee..
Rakt in i hjärtat.
 Snart ses vi du och jag.
 
Regnar satan och jag tänker dricka kaffe och njuta av lugnet hemma innan jag åker till jobbet och tränar.
Åt middag med Helena igår och fick en del att tänka på.
Hon är ganska hård men jag behövde det.
 
Skippar tabatan. Simmar istället.
Kroppen repat sig bra efter Tough Viking så det är inte därför.
Orkar inte hetsen idag helt enkelt. 
Det är okej.
Helt okej faktiskt.





 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0