Hallands fönster o en ledsen rygg

"Jag har ont i ryggen men annars mår jag jättebra!"
Känns som något jag sagt tusen gånger senaste veckan.

Det känns oundvikligt att inte nämna ryggen men jag vill ändå poängtera att jag mår väldigt bra. Att jag är lycklig och tacksam över en väldans massa saker.

I lördags var det dags för mina underbara vänner att säga "ja" till varandra utanför det kyliga men mysiga torpet i Bräcke.

Det hade tydligen varit bestämda åsikter om att jag skulle gråta men jag försökte och lyckades nästan helt låta bli. Främst för att jag visste att jag skulle utbringa bröllopsskålen och det helst utan att vara röd och svullen i ansiktet.

Det var svårt när jag såg dem och hörde introt till "chasing cars".
Bra val av låt tycker jag.

Med en halv flaska Hallands fläder i mig kände jag mig relativt lugn och med den andra halvan i Ello så sjöng o spelade hon utan några som helst tecken av nervositet. 

Det var en underbar dag och jag är så glad för min egen skull att jag fått Karin i mitt liv och ännu gladare över att hon och Konrad hittat varandra.

Helgen gav ryggen chansen att vila men det verkar inte som att min rygg är alls speciellt sugen på att samarbeta med mig.
Försöker vara glad ändå. "Kan ju alltid vara värre"
Men det är svårt. Speciellt på jobbet när ingenting riktigt går som jag vill. Började gråta på jobbet efter yogan. Kände mig besviken på kroppen och missnöjd i spegeln.
Drog på mig en luva och cyklade lätt för cirkulationen.
Ringde Linnea för att må lite bättre.
Funkar alltid.
Utan att hon har en aning.

Min rygg förstörde naprapatens nålar och inga reflexer i benen som svarar. 
Kändes sådär. 
Han känner en läkare som kan ordna MR utan massa väntan o bråk.
Tydligen är han otrevlig och extemt kunnig.

Taget!!
Så nu väntar jag på att han ska höra av sig.
Lite skräckfylld förväntan.. :)

Tur det kan göra ont men ändå kännas ganska bra. Lite orolig men ändå lycklig liksom. 

Vi borde nog tänka mer så.
Jag försöker tänka på det när jag blir ledsen eller missnöjd.

Att spegeln är dum och att det finns saker som är viktigare.
Kroatien nästa vecka.
Som jag längtar. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0