Likt en kalv på grönbete

Okej, igår på dagen var vädret helt ljuvligt!! I Stockholm värmde solen oss riktigt skönt, jag tyckte ju såklart att det var ganska kallt men jag har ju vant mej vid grader över 30 strecket så mina krav just nu är väl ganska orimliga, jag är ju medveten om det i alla fall! =)

Min kropp sviker mej just nu, eller huden i alla fall! Varje gång jag tvättar mej eller när jag vaknar på mornarna är ju liiite blekare än vad jag var när jag landade i Sverige! Don´t like..

Plus att jag flagnar på ryggen nu, av alla ställen! Fan.. Ajöss snygga bränna!

Igår tvingades jag även inse att även om våren kommit så smått så är det en bit kvar till sommaren.. I lördags när vädret var så ljuvligt och jag o Joel satt vid Nybrokajen och dinglade med benen, smaskade glass och drack kaffe bestämde ju jag att det var sommar. Sommar betyder öppen tå eller tom flipflop för min del.


Så för att uttrycka mej milt kan ja säga att det var satans kallt om fossingarna igår kväll när jag och Linnéa gick från jobbet till gamla stan och tunnelbanan! Många tittade och Linnéa frågade ett par ggr om jag inte frös, "-lite"

erkände jag motvilligt men att komma med sol och vår såhär e ju som att släppa ut en kalv på grönbete efter en kall, mörk vinter. Inte fan kan man ångra sej efter 3 dagar och låsa in kalven i ladugården igen! Vilket ramaskrik det skulle bli och jag fungerar nog lite likadant. Har jag fått små klartecken på vår och värme är det öppen tå som gäller! 

That´s it!!

Frysandet och folks blickar emellanåt är helt enkelt små detaljer man får räkna och stå ut med!

Är glad att idag kunna använda mitt mobila trådlösa bredband direkt vid inloggning och inte behöva ringa telenor kundtjänst som ja gjort varje dag sedan i söndags!!

Som ja sa till en av de tjejerna på telenor igår morse: "-Alltså, det börjar bli liiiite tjatigt att ringa till er varenda eviga dag" =) Men idag funkade det, peppar peppar!! 

Trevlig onsdag föresten!
//Antz 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0