"If Only"

Hugaligen... I must say...

Jag och Pippi hyrde "if only" igår som vi sett på nu på morgonkvisten!

Vilken film!! Har du inte sett den, gör det! Jag grinade, såklart... =/ Kunde inte låta bli..

Det är en ja är det en romantisk komedi med lite "dramatiskt" inslag eller vad..? Det är nog så jag vill beskriva den. Jag vet att jag har en förmåga att bli lite lyrisk och recensera filmer jag sett eller böcker jag läst. Det är inte min mening att verka nån Hans "kroppen" Wiklund men om jag faller för nåt speciellt måste jag bara sprida det och dela med mej av det!

If only handlar i vilket fall som helst om Samantha och Ian. Ett par som bor i London. En dag i deras liv skulle jag vilja beskriva som lite andnöds jobbig.. Man vet att de älskar varann men "Sam" är den som hela tiden gör allt för honom och han tar henne lite för given, ni vet man får känslan att hon älskar honom lite mer, hemsk tanke att vara den som älskar mest i ett förhållande... 

En dag händer något, händelse föder händelse och dagen, kvällen slutar i katastrof. Sam dör i en bilolycka och Ian blir förtvivlad. Han vaknar med en chock nästa morgon av att hans Sam ligger intill honom, levande...

Han har blivit given en andra chans, en chans att förändra sig själv och utsikten för de båda.
Härifrån får vi se hur man kan förändras, bara man vill..

Och framför allt får vi veta hur viktigt det är att våga älska, och att visa att man älskar någon..

Ja vad ska jag säga...?? Filmen är fin rakt igenom, men tårarna kommer på slutet, det bara är så...

Så vill ni ha ett filmtips en grådassig februarikväll, "If Only" is the one!!

Ta hand om er!!

//Antz


DVD Film: If Only

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0