Vilja och lust eller måste och borde

Fredag den 13:e.  Otursdagen nummer ett om man nu tror på sånt.

Imorgon lördag. Alla hjärtans dag.

Finns det nåt samband tro? ler..Eller är det kanske ikväll man ska satsa på kärlek och imorgon passa sej för otur..?? 
Vem vet....??

Nejdå, jag bara driver lite. Men jag tror inte speciellt mkt på vare sej otursdagar eller kärleksdagar på det sättet.
Kanske är för att jag aldrig firat nån superromantisk "Valentine´s day" men jag bryr mej lixom inte. Jag vet att jag ofta flyr så fort det börjar brännas eller jag får panik! Många i min närhet är duktiga på att påminna mej om jag tänker för mkt och kanske har lite höga krav på lärlek men jag tror att även om jag varit i ett seriöst förhållande nu hade jag uppskattat en spontan romantisk gest mer ändå. En kylig promenad med mysig fika eller en genomtänkt present vilken dag som helst. 

Visst hade det säkert varit trevligt med nåt litet denna dag oxå, absolut men typ alla man pratar med som har förhållande är mer eller mindre speedade för imorgon och jag tycker mest det blir komiskt eller tillgjort. Tänk om de vaknar imorn och inte alls e på mysdagshumör eller vad man nu planerat! Vilken flopp... haha..

Nej fy vad bitter ja låter! =)

Kom på att jag ofta jobbat eller varit på lustiga platser just den här dagen sedan länge.. Året jag skulle fylla 19 var jag och Emelie på praktik i Norge serverade i Hafjell ovanför Lille-hammer, året därpå säsongade jag i Storlien. Då hade vi alla hjärtans dag meny minsann! (inte illa)

Ifjol var jag och Ello nånstans... Hm.. Australien, men var..? Vi hade det ju så romantiskt jämt så jag kommer inte ihåg hur vi firade just Valentine´s day!! =)

Hursomhelst, hoppas alla par och singlar får en mysig dag imorgon!!

Själv håller jag mej till 2009´s tradition. Promenad och fika med Joel. Vi kanske kan diskutera detta och se om han delar min åsikt om "alla hjärtans dag" hysteri!! 

Nej, nu ska jag snart dra mej.. Ska käka middag med Sara nånstans på söder.. 
Blir Sushi!!!! *MMMmmmmm*

Puss och Kram

//Antz






  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0