Från Knutby till nytvättade sänglinnen

Hugaligen, kallt det är!! Varit på söder och käkat sushi me Sara och höll på att förfrysa på vägen hem! Brrr
Värmde dock hjärtat och själen med ett samtal till san Fransisco och min lilla Emelie! Har bara haft mailkontakt med henne sedan annandagen och det var underbart att höra hennes röst och få lite storstads info från henne, fram tills min mo ballade ur och bestämde sej för att sluta funka, 3:e gången idag!

Ljuvligt med en mobil som väljer lite som den vill när den ska funka och inte! Varför hamnar alltid dessa mobiler i mitt våld kan man fråga sej?? Okej, jag är kanske inte bäst på att vårda mina telefoner men denna har jag inte vare sej tappat 1 l vatten över, haft i sportbh´n när jag spelat basket så den blivit fuktskadad (oj...) eller nåt annat smidigt!

Titt som tätt får den nog helt enkelt.. Jaja, ja lämnar mo hemma under min 5 v tripp! haha.. Så kan den ligga här hemma ensam, skämmas och tänka över sina hyss.. (japp, det e fortfarande en MOBIL vi snackar om ja) =)

Imorse när jag satt här på golvet och åt frukost tittade jag på "efter tio" litegrann, (fattar inte varför jag egentligen skulle skaffa en soffa när jag alltid sitter på golvet ändå men det blir ju så kalt utan en soffa...) och precis som hela v har det tydligen handlat mkt om församlingen i Knutby. De har interjuvat prästerna mm och jag måste erkänna att jag hade en ganska klar bild av min åsikt redan innan jag hörde deras försvarstal mm. Den ändrades inte till deras fördel om jag säger så.. 

Jag har lite, för att inte säga MKT svårt för detta med sekter och liknade. Ja vet att de påstår att deras församling inte är vare sig en sekt eller en sluten församling men kom igen nu! Interjuv efter interjuv som har bandats och spelats upp bevisar ju för sjutton hur de talar om att sjukdomar som cancer är en bestraffning för människans synder och att barns dåliga beteende är ärftligt från deras föräldrar och morföräldrar som valt att inte tro på Gud.  

Är inte det bevis nog för sjuka åsikter? Visst, vi är alla olika men om de nu säger och predikar sån här skit kan de väl stå för det i alla fall!? Men nejdå, de försvarar sej med att det visst blev lite fel vid just dessa predikningarna och att de aldrig annars säger så eller menar det så som det kom ut mm. Ursäkter, ursäkter..

 De hade inget vettigt försvar att komma med. Ju mer de försökte släta över desto mer mörkrädd blev jag och desto mer SEKT-varning blinkade det!! 

Skumt att föräldrar påstår sej förlorat sina barn till Knutby´s församling och att flera människor som lämnat församlingen lever i skräck och vägrar framträda offentligt pga av rädsla för följderna!

Men det mest läskiga är nog ändå hur man hör prästerna när de dels interjuvas och när man hör deras bandade predikningar. De tycker verkligen att detta är helt i sin ordning och inte konstigt alls!
De låter så sjukt normala men ändå så jävla fyllda med jidder.. 

För mej är det stegvis ganska logiskt. Övertygande och talangfyllda talare kan ganska enkelt få med sej folket, speciellt de som har svårt att hitta sig själva mm och detta är bevisat, se bara på Hitler. Säga vad man vill om det svinet men snacka för sej, det kunde han! Så på det viset kan man ju förstå att sekten bildats och att det blir för stort för dom att klara av, alla triggar varann och fortare än kvickt har en ond cirkel slutit sej i detta lilla samhälle som tillslut leder till mord. Hjulet rullar utan att egentligen kunna stoppas för alla är indragna på ett eller annat sätt och alla skyddar någon..

Min fråga kvarstår dock, Vem fan har fyllt prästerna med denna smörjan som jag faktiskt tycker att det är?!  För inte kan väl tre till synes annars "normala"  människor fått varsitt "kall" och bestämt sej för att sprida detta och låsa församlingen till varandra, de gifter sej inom församlingen. Och endast inom församlingen, pga av kärlek säger en av prästerna! haha, visst.. vilket skitsnack säger jag bara!! Tänk om det sitter nån jäkla ledare över dessa präster som vid deras svagare ögonblick i livet fått dom att tro på detta och att sedan lära ut och predika om det! Vem vet...??

Jag blir bara olustig till mods när jag ser och lyssnar på dom, hur i mina öron sjuka deras åsiker är och hur de bara kan med att försvara det och försöka få det att låta vettigt!! HUUUU...

Tycker som sagt att detta är ett riktigt hårresande ämne rätt igenom!

Nu går mina ögon i kors, sängen m mina nytvättade lakan väntar!! mmmm

Natti*
//Antz 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0