Isande bitter!!

Vissa grejer fattar jag bara inte.. Varje dag, flera ggr till och med visar de vädret på tv och ger oss senaste uppdateringar. Måste det då vara så himla svårt att grusa eller salta utomhus???

Sthlm´s innegator är väl okej men det beror ju främst på att det smälter undan snabbt där. Jag skulle gå runt brunnsviken imorse, haha good luck!! Åka runt snarare...

Vi hör dagligen om hur står vikt motionen är för vår hälsa och välbefinnande. Hur många ger sej ut när risken att bryta lårbenshalsen är dubbelt så stor som att ta sej heldkinnad hem!?

Jag ska väl inte gnälla, ung och frisk överlever man väl ett och annat fall men om jag har problem i detta väglaget tänk då för sjutton på våra gamla... Man ser vissa halta runt på stan och man är precis livrädd att de vilken sekund som helst ska trilla! 

För att citera "Reine i - Reine och Mimmi i fjällen"  "-ska man behöva ha broddar under laggarna för att överleva!?"
En sak till, varför inte utnyttja jobbbristen i Sverige till att ploga och grusa bättre?

Eller förlåt!, vad korkad jag är... Det blir ju alldeles för dyrt för Sverige. Det är säkert mycket billigare att ta hand om alla brutna lårbenshalsar och stukade fötter eller brutna handleder!!

Vill inte vara bitter me ibland undrar jag bara hur folk tänker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0