Sätta fingret på vilken pusselbit som saknas

På ett sätt är ju hela livet ett pussel, ett stort sådant. Med både små och stora bitar, vissa viktigare än andra men alla behövs för att pusslet ska bli fulländat.

Pusslet ligger nog aldrig färdigt, när man fått ihop en del upptäcker man att någon bit saknas från en annan kant och så håller man på. Inte nödvändigtsvis för att man inte är nöjd utan att livet ständigt förändras och man prövar nya vägar att få ihop pusslet. Ibland känner man inom sej att en bit saknas,

ibland vet man precis vilken och ibland känner man sig bara halv utan att riktigt veta varför. Vi vill gärna veta vilken bit av pusslet som saknas så vi kan hitta den och placera den på sin riktiga plats, det är så vi fungerar..  

En viktig del i mitt pussel är vatten, att simma, bada ja bara att få vistas nära vattnet.. 9 av 10 ggr när jag är ledsen eller vill grubbla ifred sätter jag mej nära vattnet. Jag blir lugn, lycklig, tröstad och accepterad..

Senaste 2 v har varit kanon egentligen, späckat schema me jobb, plugg, hund och nöjen men absolut bara bra saker..men ändå en känsla av tomhet, nån saknad.. Igår fick jag klarhet. Jag va och simmade, nåt jag inte gjort på ett par v tror ja..

Inte likt mej alls... Så fort jag kom in i badhuset ville jag bara le och att dyka i vattnet var det härligaste jag gjort på länge,,, Medans jag tog de första simtagen under vattnet kände jag hur den delen av pusslet bara smälte samman!!

Ibland ligger pusslets lösning närmre än vad man tror...

//Antz




                                         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0