Borta men anda hemma

Visst, jag ar svensk. Jag kanner mej svensk, jag ser svensk ut och visst i fan beter jag mej oftast ganska svenskt! Inte alltid stolt for det sistnamnda faktiskt...

Men under resans gang har ja tankt pa ett par saker.. Nar jag reste forr och var ute pa mina morgonpromenader la jag marke till allt och sog in alla intryck mm men numera beter ja mej typ som hemma. Allt det dar man innan hajade till pa o tyckte var  speciellt kanns "hemma".

Forst kande jag bara,  "neeej" betyder detta att jag ar "mattad" av att resa??? Att det inte langre kanns pa samma satt lixom. Men sedan vande jag pa det, forsokte i alla fall, ja ska forsoka se det som att ja numera ar mer oppen for andra sett att leva, jag tycker inte det ar konstigt att ga igenom folks vardagsrum for att komma till mitt rum, eller kissa sittandes tajt mellan 2 afrikanska kvinnor och jag bryr mej inte sa mkt om hur, var och nar jag ater under resorna. det blir det det blir nar det blir o 9 av 10 ganger tycker jag det e gott.

Finns inte riktigt plats for krasenhet...

Mamma skulle se mej nu, det Martin lamnar tar jag! haha.. man vet ju aldrig nar det blir mat igen plus att har man betalt sa ater man upp! Han e MKT mer krasen an vad jag ar!! Det ni!!!

Idag akte vi fran Ometepe Island till Granada. Granada e en liten mysig stad o vi hittade ett stalle som gjorde kanonsmarrig ananasjuice till martin o smoothie m mjolk,kaffe, banan o apelsin till mej!!

Gott gottgottigottgott....

Snabb visit har, imorrn ska vi bege oss mot Honduras, exakt vilken nvag vet vi inte annu. Manana manana... :)

Hasta luego!!
//Antz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0