Lite otippad längtan till Tanumskolan

Ja se där ja!! Lite otippad känsla kom över mej nu imorse när jag var ute och gick.

Hungrig som alltid på morgonen krävs det inte mkt för att magen ska kurra!

Jag gick mellan skolbyggnaderna i Farsta och ni vet när det tidigt på morgonen luktar så jädra gott MAT utanför skolköket, de har väl nån fläkt som utsöndrar den goda matosen precis som "Einars konditori" gjorde utanför Agnebergsgymnasiet, detta var ju däremot ett smart säljarknep, elakt förvisso MEN smart!!

Men trots den goda doften vet jag att man i 9 fall av 10 skulle bli besviken om man fick smaka på maten, precis som när man går i gamla stan utanför den där glassboden där de gräddar egna glassvåfflor, det luktar UNDERBART men smaken är ganska trist eller inget utöver det vanliga.. Men doften höjer våra förväntningar med 110%.

Men just det ja, det var ju nåt helt annat ja hade på hjärtat idag.

När matosen slog emot mej fick jag nån galen "hemlängtan" till Tanumskolan!! =)
Tänkte på när man kom med bussen till bygdegården kl 8.30 varje morgon, vid denna tiden på året speciellt.. Lite morgonkallt, dagg i gräset men ändå med lite lättare kläder, förmodligen FÖR tunnt klädd men våra mammor har nog gett upp kampen mot vädret och accepterat att vi bestämt oss för att sommaren är här!

Det luktar vår och alla pratar i mun på varann om kommande avslutning, examenskläder mm

Kommer ner till entrén och det luktar precis som det gjorde här idag. Alla blir saliga o gissar på vad skolan ska erbjuda till lunch. Vi lägger ribban högt och hoppas på det bästa, pizza, pannkakor, köttbullar mm Springer fram till matsedeln och ser med fasa att det blir fiskpinnar eller nåt annat skabbigt! 

hehe.. nej förlåt, jag tillhör faktiskt de som gillade skolmaten (över lag) o "på min tid" var Tanum bra på skolmat, redan när jag gick i ettan tror ja bestämt att de hade salladsbuffé, inte för att man var en trogen anhängare vid det bordet på den tiden men ändå!! =)

Undrar vad de serverar i Tanumskolan idag....?? kanske kan söka med hjälp av Bohuslänningen...???
Hmmm.. nyfikenheten är väckt, svar återkommer ja med!

Nu ska ja o Valdez ut i skogen! Så härligt!! Speciellt nuförtiden när jag har han helt lös. Han kommer när jag ropar (oftast) och om ja inte ropar på ett tag kommer han själv och kikar på mej precis som att han undrar va fan ja håller på med! haha.. min lille tulle... 

Åh, idag kommer MAMMAAAN!!!! JIPPIEEEE

Trevlig tisdag
//Antz 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0