Beundransvärd släkt och vackra blommor

Jag är verkligen grymt bra på att stänga av mej själv, rent känslomässigt alltså. Inte i längden och inte alltid, men när något jobbigt händer vill jag typ skjuta upp lidandet tills den dagen jag måste ta i det. Denna dagen blev i fredags..

Jag vet att begravningar är till för att ta farväl och att gråta men jag ägnar största delen åt att fokusera på allt annat för att inte börja gråta. Denna gången var det svårt, Med 4 h sömn på 2 nätter i bagaget var jag nog allt annat än psykiskt stark när vi kom till kyrkan. Vill poängtera hur stolt jag kände mej för mina nära och kära då när jag satt där och försökte vara stark. De har haft det sjukt tufft under en lång tid och själv hade jag nog i deras ställe varit mer eller mindre ett vrak.

Min faster Ann-marie satt snett framför och jag vill så gärna bli som hon. Hon är mjuk och kärleksfull men ändå så satans stark!

Ofta har jag hört att vi är lika och vi två funkar bra ihop och jag älskar att förknippas med henne.
Men jag är för känslosam ibland tror jag så den där inre styrkan bara raseras om jag inte sätter på mej järnrustningen och spelar iskall. Men då låtsas jag ju stänga av allt vad känslor är och heter istället!
Hon har ju hittat en så underbar mix, vart ska jag leta för att hitta den tro....?

Hursomhelst så var begravningen fin och även om det blev ett till dygn med lite sömn är jag jätteglad att jag åkte ner. Att på riktigt ta farväl, trösta, bli tröstad och framför allt fatta.. 

Igår gjorde jag klart veckans inlämning till historian så idag var det underbart att gå ut i skogen, åka på picnic i Bromma (punkt på min o L´s lista), käka kulglass  och efter jobbet blev det 2 glas rosé med Sabina på "Mälarpaviljongen" Gottgott...

Nyladdning, imorn startar vi upp en ny och troligen "lättare" vecka med start på Tysta m 7.30 imorn..

PS/ Gerd, åh vad du kämpat hårt! jag kommer tänka på dej när jag ser på alla dessa blommor som smyckar vår värld, sov så gott/

Kram o hej
//Antz 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0