Intro på lagunen

Ledig dag idag innehöll lite av varje, mysig morgon, strulig förmiddag, bra "utbildning" ,skön simmning, skön och Oskön bastu och en skön hemmakväll...

Rörigt? Jag ska förklara bättre,

Det är inte det att jag ogillar att sova på mornarna men om jag inte är galet trött tycker jag bättre om att stiga upp tidigt..

06.00 Klockan ringer och en yrvaken och snurrig jag stänger av kl. Sveper mitt goa täcke om mej o smiter ut i mitt mysiga kök. Sätter på mix megapol och sätter på kaffet. På med en alldeles för stor tröja o springer halvnaken ut i mörkret o hämtar tidningen!

(Grannarna tycker nog ja e konstig... Antingen springer ja ut halvnaken efter tidningen, går ut och promenerar tidigt eller joggar halv fem på morgonen. För att inte tala om att ja fortfarande badar i sjön)

10.57 Tränat, packat simmväskan och ätit frukost. Hinner precis till bussen som går 10.58, tack vare att ja sprang. ALLTID!!! fattar inte att man aldrig kommer lära sej...

12.00 Skulle ja möta Lillybeth vid skanstull.. 12.05 snart där.. Varit i stan och fixat lite saker..

12.30 skulle vi börja utbildningen på rehab avd för rörelsehindrade. 12.30: "-Vart FAN ligger ringvägen 69?" går förbi 60, 62 o 64... sedan kommer 85!? vi irrar runt och kommer tillslut på att vi e på fel sida vägen o på fel sida om sös (södersjukhuset)

Men ärligt, HUR full var idioten som skrev gatunumren på andra sidan!? Smått stressad OCH irriterad kom vi fram o allt löste sej.. fint folk kommer sist eller????

Lagunen har olika "sinnes" rum man lånar 1 h per besök o alla är olika men alla är helt underbara!! Med musik, vattensängar, mysiga lampor, bubbelpool mm.
Eftersom det idag var meningen att vi assistenter skulle lära oss o få fråga och testa allt passade vi på!

Vi lekte i bollhavet, låg på en trälåda där man känner basen från musiken bulta i kroppen, bra för alla men speciellt döva. Körde elektrisk rullstol, njöt i vattensängar mm!! Jag bara längtar tills vi får ta med oss Danne! Såg massa saker jag tror han kommer njuta av, varm och mjuk säng, bra musik, härliga och stimulerande lampor mm. Tror detta kommer bli kanon för honom!!

Hoppas hoppas... =)

sen såg vi en film om en autistisk flicka som ALLTID är upp o ner högt o lågt och ÖVERALLT. Orolig och stressad mm. De lät filma henne inne i vita rummet med alla bubblande lampor med fiskar o andra mysiga saker och musik hon tyckte om, vilken skillnad!!

Hon låg på golvet mitt bland alla lampor o "bubbelrör" o bara njöt.. Snurrade runt ibland och tittade. Hon var så söt och det var så härligt att se henne så lugn och nöjd.
Fick mej att förstå att det är sånt här jag brinner för!!!

Jag kunde inte sluta le och jag hoppas att även Daniel kommer älska Lagunen!!!

Åkte sedan till simhallen... Nice...

Mätt, nöjd och glad kexchoklad!!

//Antz 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0