For good or bad

Man kan vara bitter, JÄMT. Man kan vara bitter, ALDRIG och man kan vara bitter IBLAND.

Jag vill vara bitter, ALDRIG men jag ÄR bitter IBLAND. Men för att få mig själv att inte vara så bitter tänkte jag göra en liten tabell, en lista med för och nackdelar med en bruen arm/axel och en ny inläggning på SÖS.


Listan med BRA saker:

*Jag har ett ASCOOLT klistermärke m Bamse på min mo
som jag fick när ambulanstjejerna o nattpersonalen fått mig till
en säng och började ge morfin o klippa kläder.
Det sitter kvar!! :)

*Jag får en "Hästens säng" ok dockutan rutor o den är smalare
MEN man kan höja o sänka den på olika vis.

*Jag fick jättefina blommor!

*Puff var hos mig nästan hela tiden och vi har ju kul vart vi än är
vi kunde tom skratta mellan mina gråt-och skriiik attacker!

*Tycker rätt ordentligt synd om mig själv för att jag har så ont och det känns okej! :)

*Från "dagrummet" hade jag asnice utsikt över vattnet. "kanalen" under Gullmarsbron OCH Globen.

*Har alltid envist hävdat om jag skulle sövas för operation så skulle jag nog fan kunna hålla mig vaken. Eller slå rekord i att vara vaken längst!! Fan ja somnade innan jag ens hann tänka att jag skulle hålla mig vaken och jag missade allt! Det som är BRA är ju då att jag slapp paniken att vara vaken under operationen!

*Kom hem och kunde efter ett par dar glädjas åt det lilla, ta på och av jackan själv! Eller skorna!

*Träningen gick bättre och bättre!

*Kunde ta morgonpromenader igen!

*Fick matlusten tillbaka

*Har rätt att äta hur mycket glass jag vill, för det FÅR MAN när man är sjuk!!!

*Under inläggning nr 2 (just nu) får man fira påsk i efterhand, igår satt jag och Puff här i min säng och åt av våra PÅSKÄGG

så... Nu känns allt bättre!!

När mamma och många andra läser detta lär ni tänka " om hon bara kunde tänka på detta när hon är BITTER och grinar eller är sur för smärta eller kass rörlighet i armen eller när paniken över framtiden slår till" va bra det vore!

Jag VET!! Men det är jävligt svårt att "vara glad" att jag inte bröt båda armar eller benen eller vadsomhelst. När allt känns fuckt och ORÄTTVIST eller gör asont är det svårt att le det där "vinnarleendet" jag oftast vill ha och mena det. Men jag värnar högt om min envishet.

Jag får ju antibiotika 3 ggr om dan via dropp och det är GALET kärlirriterande så går det in för snabbt eller lite fel gör det så SATANS ont!!

Efter 2 1/2 doser fick de ta ett nytt stick längre ner på min hand igår för då hade armvecket gett upp o antibiotikan hamnade fel och DET känns! Men sticket längre ner gav upp inatt redan. Kl 02.00 kom den underbara nattssk och satte antibiotika o efter typ 20 min vaknade jag att det gjorde ont. Hon kom in och satte den långsammare men nej det hjälpte inte, det brukar det göra. Hon skulle sticka om men det känns snart inte som det finns fler kärl att ta av som inte är våldtagna!

Så jag bestämde mig för att stå ut sista 13 min och jag trodde fan jag skulle avlida. Hela armen värkte så jag inte ens kunde gråta. Jag vred och vände mig försökte tänka på roliga saker men jag trodde bara att armen skulle trilla av, så jävla ont gjorde det MEN jag stod ut!

Kändes som en seger!!  Min envishet lever och funkar verkligen när jag vill!
Kan vara bra att ta fram den och testa ibland tror jag!! ;)


Känner ni nån som kan ursäkta
ordvalet här men supa sej asfulla, sova 2 h och sedan äta BRAKfrulle på altanen morgonen därpå
med ett strålande humör? Jag känner två "Piff och Puff"






 

Ha en bra dag alla glada!!

//Antz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0