Lyssna till, äsch va fan..

En ledig dag.

Jag vet vad jag behöver göra, vet vad jag vill göra. Tror jag..

Det känns som man borde göra nåt "vettigt". Nåt stort, eller ialla fall nåt, nåt som har betydelse.

Betydelse... För vem?

För mej, för dej eller för alla andra?

Tejpade tatueringen deluxe med plastfilm o  massa tejp. Sen simmade vi.

Piff och Puff, aa just dee nu kunde vi inte vänta längre.

När vi simmat och bastat skulle puff jobba.

Och jag.. vad skulle ja fördriva tiden med? Tiden som inte behöver fördrivas, den går undan ändå.

Egentligen ville jag inte träffa någon. Bara vara jag.

Men är inte det lite misslyckat?

Jag hade egentid i onsdags oxå.. Borde jag inte hitta på något?

Jag skickade sms till Marcos. Den ende jag ärligt var sugen att träffa. Han kunde inte just då när jag föreslog en spontanfika. Det får bli en planerad sådan nästa vecka.

Okej. tillbaka där jag började.

Funderade lite.

men jag vill ju fan inte träffa nån..

jo.. pippi vill jag träffa, saknar henne så mycket.

Ringde henne och pratade om allt. Kändes lättare men inte bra. Det är inte samma sak som att sitta i samma rum. Kunna röra, se och tysta förstå allt som bara sker och länns ändå.

Saknar henne så idag.

Kommer hem.

Det gör ingenting att jag bara är mitt eget sällskap. Mej, tända ljus, musik, choklad och kaffe!

Det gör ingenting säger ja ju!!!

Å men det skaver, jag borde ha gjort nåt vettigt..

Tvingar mig att fundera och sammanfatta vad som kommer ha hänt under veckan när jag går och lägger mej på söndag kväll.

Jag kommer att ha jobbat 46 timmar.

Tränat 1-2 h varje dag

klättrat en kväll

simmat en dag

haft mys med tre goda vänner en i taget

fått min egentid

tvättat

myst lite på köpet

Ja, det är väl inte så illa på en vecka eller hur?

Men ändå sitter jag här.

Lugnare än innan, mer tillfreds än förut men ändå lite stressad att jag kanske slösat bort en dag i mitt liv.

På bara mej själv.

Är det fel?

Nej det är det inte.

 

Jag har gjort helt rätt.

 

FRANKLY MY DEAR, I DON´T GIVE A DAM

//Antz 


Kommentarer
Postat av: Puffis

min erfarenhet är att du är bästa sällskapet.. och de timmar jag spenderat med dig är nog de timmar i mitt liv jag aldrig kommer ångra. så var inte orolig för din egentid. den är mer värd än allt!

2010-12-12 @ 21:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0