Självömkan och kalla duschar

"Du låter som en bitter gammal pensionär, skärp dej!"
japp, precis de orden fick jag slängt i ansiktet tidigare idag.

Arg jag blev. Inte på personen som riktade orden i fråga.
Nejnej, men jag blev så arg på mig själv, för det var ju sant!!

Något jag höll på med gick inte helt i min väg och jag blev skitsur.
bitter.

jag säger jämt
"ja e inte bitter"

För jag ÄR egentligen ingen bitter person.
Jag är inte heller gnällig eller lättknäckt.

Men nu..
Jag vet inte vad jag håller på med..
Allvarligt talat.

Vi vill ha närhet, kärlek och ömhet.
När den kommer nära skjuter vi den ifrån oss. Så vi inte riskerar att tappa den själva.

Alla känner väl igen sig här?
Samma där.
Vad fan håller vi på med?

Just nu gnäller jag för allt.
Jobbet är tufft.
Julen kommer smygandes och det är ju så himla synd om mig som inte får fira med min familj.
Sen går det till råga på allt skitdåligt för mig på klättringen nu tycker jag.

Oj himlen trillade nog visst ner där!!!


Jag får ett fint erbjudande om julfirande den tiden jag inte ska jobba.
Jag tackar inte nej men jag säger inte klart ja utan jag rycker på axlarna och säger i nästa mening och allt känns fel.
Och sen ser jag sådär hjälplöst bitter ut, IGEN

Åh jag kräks lite på mig själv snart.

Jag är less på att vara bitter. Jag hatar bittra människor och är det något jag lovat mig själv så är det just det. Att aldrig bli bitter.

Jag är less på att göra hönor av fjädrar.

Skärpning Antz.

Om jag inte pajat det helt för mig ska jag tacka ja till julfirande.
Jag tror det kommer bli mysigt.
Finns det bara en gran och lite kärlek i huset där julen firas så kräver jag inget mer.

Jag ska vara positiv nästa gång jag klättar.
Jag har inte lagt 2000 kr på klätterutrustning för att vara bitter!

Jag ska sluta förstöra för mig själv i onödan.
Det man håller av kan lätt försvinna ändå utan att jag behöver ge en extra knuff i fel riktning.

Detta låter som ett nyårsinlägg.

Nästa år ska jag.....
men nej, detta är inte nästa år ska jag..
detta är snarare, så här har jag levt mitt liv, pigg och glad. sprattlig och galen.

jag tappade bort mig en sväng, det gör ingenting.
vi kan alla gå vilse ibland. speciellt jag med mitt (borttappade) lokalsinne :) 

Men det gör ingenting så länge man kan hitta tillbaka igen.
Det blir kanske en liten omväg men det kan det vara värt för att komma tillbaka på rätt väg.


Tack för kallduschen jag verkligen behövde.
Trevlig vecka godingar

//Antz 


Kommentarer
Postat av: mamma

Vet att jag inte skall lägga mig i, men det kan räcka med ett telesamtal, och ett förlåt. Ibland blir det så mycket runt oss,och man vill så mycket men ändå blir det inte som vi tänkt.Kramisar

2010-11-21 @ 21:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0