Koh Kho Khao

Alla har vi vara egenskaper, vissa ar vi mindre stolta over an andra.

Jag har en formaga att bestamma mig for att saker ar pa ett visst satt och sedan har jag svart att andra uppfattning. Thailand ar en sadan sak.
Nar vi var i Bangkok for nagra ar sedan var det nastan motvilligt och jag ville inte att nagon skulle se mig dar, ville inte vara en av alla svennar som aker och valdtar koshan road eller vad gatan nu hette..

Thailand ar ett forsvenskat fd paradis i mina ogon, mc donalds i varje horn, tusen hotell pa rad och BARA vasterlanningar.

Sa det tog emot att boka resan hit nu over nyar. Bort fran allt jag inte orkade med just nu. Kroppen behovde lite vila och mycket bad, skallen lite semester och sjalen behovde sol och milkshakes.

Egypten gick bort, canarieoarna likasa, Teneriffa kandes som ett skamt sa det fick bli Thailand 2 v.

Hamnade pa Koh Kho Khao.
En liten o 1.45 h bussresa fran Phuket och sedan en kort battur over till on. Har hittar man lugnet. Minst sagt.

Resorten ar kanonfin, med massa blommor, grasmatta och pool precis vid stranden 1 min fran rummet.
Man kan ga langs stranden i timmar och du kanske moter 20 pers. Inte en endaste forsaljare eller butik som ska tracka pa dig saronger, smycken eller annan skit.

Thailand har tydligen guldkorn.
Igar var det nyar.
Det visste ni kanske? :)

Hotellet ordnade nyarsfest med buffe o underhallning, underhallningen var sa fruktansvart dalig att den blev rolig.

Vid tolvslaget var det dags for alla att ga ner pa stranden for att se pa fyrverkerier. Se ja. inte KANNA PA.
Sakerhet vid fyrverkerier verkar inte vara deras grej sa raketerna for upp men smallde av alldeles for tidigt och det resulterade i att det regnade raketer over oss som stod pa stranden, gnistor som folk fick pa sig o orsakade brannskador.

Det ar intressant att se vad som hander med manniskor nar saker hander, alla skrek och flydde fran stranden, saklart. Jag sprang ocksa men som vanligt kan jag inte riktigt ta allvaret sa jag skrattade samtidigt som jag sprang o forsokte undvika att bli traffad. Jag klarade mig men Henke har en tjusig brannskada pa brostet, vilket inte alls ar kul egentligen men som den hemska och skadeglada vannen jag ar kunde jag inte halla mig for skratt, inte at att han brande sig utan mer at hela situationen.

Kanns sa typiskt Asien eller Afrika. "oj, detta hade inte sa bra koll pa"

Henke mar bra idag, har ett stort plaster for att skydda fran solen. Det ar en familj med pa samma resa som paminner om den hemska familjen i sallskapsresan 2. Vi har gett dem samma efternamn och de har blivit detb basta nojet har. Att skoja om dom och ha stenkoll pa vart de ar och se vad de hittar pa. Charter kan vara ratt skoj, det blir ju vad man gor det till.

Idag har jag gatt flera timmar langs stranden. Plockat snackor,stenar, lyssnat pa musik och bara plaskat i vagorna.

Tankt pa ingenting och lite av varje..
2013
Kanns avlagset. Allt kanns avlagset.
Det ar kul att Henke ar med, nice med sallskap men jag ar mycket ensam. Nej, sjalv. Inte ensam. Jag kanner att jag har ett stort behov att vara ensam, jag vill gora precis det som faller mig in och vill inte styras eller styra nagon. jag trivs med mitt egeg sallskap och behover tid att fundera pa hur jag vill ha saker i mitt liv. Skolans sista termin borjar snart och jag har saker jag vill gora efter och medan. det finns mycket att fundera over och jag vill gora det ensam.

Jag forsoker gora det basta av mitt liv och det kraver en del tid att fundera kring det.
Tid som jag vill ta mig pa den har resan.

Ladda.
Det ar vad jag gor.
Karlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0